Beauty-enquête 2019

Print

In oktober 2019 organiseerde Roularta Research een grootschalige enquête om meer te weten te komen over de beauty-gewoontes van de lezeressen (en lezers) van Knack, Le Vif/L’Express, Knack Weekend, Le Vif Weekend, Plus Magazine, Flair, Feeling, GAEL, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Trends Style, Trends, Trends-Tendances, Sport/Voetbalmagazine, Sport/Foot Magazine en Steps. Meer dan 4.000 lezers namen aan de enquête deel. Hieronder delen we enkele algemene resultaten o.b.v. de 2.214 volledig ingevulde enquêteformulieren.

Een gemengde huid en een gevoelige huid zijn de meest voorkomende huidtypes bij onze lezers. Hier vallen wel grote verschillen op tussen mannen en vrouwen: bijvoorbeeld, slechts 19% van de vrouwen geeft aan een normaal huidtype te hebben, terwijl 42% van de mannen hetzelfde aangeeft.

De meeste respondenten gebruiken verzorgingsproducten om hun huid gezonder te maken (hydraten, verstevigen, …). 88% gebruikt dagcrèmes en hydraterende crèmes. Scrubs en nachtcrèmes worden door ruim 7 op 10 respondenten gebruikt. Ook hier stellen we grote verschillen vast op vlak van geslacht en leeftijd.

77% van de respondenten probeert graag nieuwe producten uit. Tijdens het keuzeproces spelen staaltjes, artikels in tijdschriften en advies van de dokter of dermatoloog een grote rol. Duurzame producten en producten met natuurlijke ingrediënten genieten duidelijk de voorkeur.

Naast het persoonlijke gebruik van verzorgingsproducten, ging het in deze Beauty Survey ook over merkherkenning en advertenties van verzorgingsproducten. Respondenten konden zo hun mening geven over diverse campagnebeelden.
Interesse in meer gedetailleerde resultaten uit deze enquête? Neem dan gerust contact met ons op.