Geschiedenis

Print

Roularta Media Group International

NEDERLAND 
In 1990 wordt in Nederland het maandblad Plus gelanceerd. Het is een initiatief van Senior Publications, een samenwerkingsverband van Roularta Media Group met de Franse uitgever Bayard Presse. Met Bayard is voordien in België het Plus-concept succesvol gelanceerd. Plus Nederland participeert in de Plus Beurs in Utrecht en in Media Plus, een gespecialiseerde reclameregie voor de seniorenmarkt. . In 2021 verwerft RMG de volle 100% van de Nederlandse activiteiten ( Senior Publications Nederland met Plus Magazine en G/Geschiedenis).

In 2017 neemt Roularta Media Group het Nederlandse maandblad Landleven over van Reed Business Information, onderdeel van RELX Group. Landleven is een multimediamerk dat zich richt tot de grote doelgroep van mensen die op het platteland wonen en leven. Het bereikt deze gemeenschap met het maandelijkse magazine Landleven, een dagelijkse newsletter, social media, de website en twee grote evenementen per jaar. Het management wordt gevoerd door Senior Publications Nederland BV (SPN), onderdeel van RMG.

DUITSLAND 

In 2001 brengt Roularta, opnieuw samen met zijn Franse partner Bayard, een maandblad voor de senioren “Lenz” op de markt. De naam is na enige tijd veranderd in Plus Magazine. In 2008 werden de maandbladen Frau im Leben en G/Geschichte overgenomen. In 2021 verwerft Roularta de volle 100% van de Duitse activiteiten.