Z-womenomics: kunnen vrouwen de economie redden?

06 februari 2018

Z-Womenomics laat ondernemingen aan het woord die begrepen hebben dat gelijkheid tussen mannen en vrouwen op het werk en genderdiversiteit binnen functies en beroepen van strategisch belang zijn voor hun prestaties en innovatievermogen.
 
Uit alle studies blijkt dat genderdiversiteit in managementteams een positief effect heeft op zowel de financiële en niet-financiële prestatie-indicatoren van ondernemingen als op hun innovatievermogen en vermogen om succesvol nieuwe producten en diensten op de markt te brengen.

In deze uitzendingen komen ondernemingen aan bod die de nodige middelen inzetten om de beste vrouwelijke talenten aan te trekken, of die al significante resultaten hebben geboekt en nu gemengde managementteams hebben.
Suyin Aerts heeft de toplui van Accenture, Pfizer, Procter&Gamble, DuPont De Nemours en Capgemini ontmoet om over hun ervaringen terzake te praten.

Z-Womenomics is vanaf donderdag 8 februari te zien op Kanaal Z en wordt gemaakt in samenwerking met JUMP, de vzw die met organisaties en individuen samenwerkt om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de werkvloer op te heffen en een duurzame economie en meer gelijkwaardige samenleving tot stand te brengen.
 
Het programma kan ook online worden bekeken op www.kanaalz.be.

 

Kanaal Z en Canal Z brengen als enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 320.000 kijkers en op weekbasis 1.100.000 kijkers (bron CIM audimetrie).
 

Contact Alex Coene
Netmanager Kanaal Z

Isabella Lenarduzzi
Jump

Tel +32 2 467 57 17 +32 2 346 32 00
E-mail alex.coene@roularta.be isabella.lenarduzzi@jump.eu.com