Roularta & Storesquare scharen zich achter oproep 'Koop Belgisch'

19 december 2017

"Wie Belgisch koopt, steunt onze economie en draagt zorg voor zijn eigen buurt." Deze slogan is uitgebreid in het nieuws te lezen deze ochtend. Roularta Media Group staat ten volle achter deze oproep. Het bedrijf dat groot geworden is dankzij het geloof in en het ondersteunen van de Belgische KMO kan een oproep als deze enkel aanmoedigen en versterken. Belgisch kopen, lokaal kopen, eens niet standaard kopen bij de supermarkt is een reflex die moet benadrukt en gefaciliteerd worden. Net om die reden staat Roularta als hoofdinitiatiefnemer achter Storesquare, het e-commerce platform van de lokale handelaar. Een Belgisch alternatief op de grote online ketens en online spelers. Dus ja, er zijn waardevolle Belgische alternatieven.

1 miljoen bezoekers, waarvan 97% uit Vlaanderen

Met 1 miljoen bezoekers in december alleen, bouwt Storesquare hard verder om het grootste Vlaamse e-commerce platform te zijn. Een platform dat niet alleen online verkoopt, maar ook nog eens de lokale winkel in de verf zet. Op Storesquare vind je Belgische whisky, Belgische bieren, Belgische wijnen, Belgisch speelgoed, Belgische mode en nog veel meer. Zijn het geen Belgische producten, dan worden ze in ieder geval aangeboden door een echte Belgische handelaar. Inmiddels sloten zo'n 1000 lokale Vlaamse winkeliers zich aan.

Niet op automatische piloot naar de supermarkt of “de supermarkt van ons allemaal”.

Bij Storesquare, draait het om de kracht van de lokale handelaar en de verankering met de lokale economie. We willen absoluut vermijden dat alle Vlamingen straks op automatische piloot naar de supermarkt rijden of online kopen bij "de supermarkt van ons allemaal". Er bevinden zich leuke winkels in je buurt waar je tal van authentieke en leuke producten kan ontdekken. Storesquare brengt consumenten terug naar het winkelpunt!

Wat met de prijsperceptie?

Die perceptie is vaak verkeerd. Lokaal betekent niet dat deze producten duur hoeven te zijn. Ja, op een gelijkaardig assortiment kan een lokale handelaar vaak niet de laagste prijs aanbieden, maar de lokale winkel heeft producten die je elders niet kan vinden. Ze zijn uniek. De service, advies en glimlach krijg je er gratis bij. Deze troeven vind je ook terug op Storesquare, het e-commerce platform waar we ook de winkel, zijn etalage, het gezicht van de handelaar op de voorgrond plaatsen. Je koopt er in alle vertrouwen bij een lokale handelaar.

Vier aandeelhouders met elk hun eigen geloof in het initiatief

Storesquare is het enige initiatief van deze grootorde in Vlaanderen en dat dankzij sterke aandeelhouders: Unizo begrijpt als geen ander de leefwereld van de KMO, KBC en ING zijn sterk verweven met het KMO weefsel en ondersteunen de KMO in hun digitale reis en Roularta Media Group heeft een ongeziene slagkracht om het platform groot te maken.

Kies voor originele cadeaus onder de kerstboom

Wil je leuke, originele winkels uit je buurt ontdekken of online kopen bij een echte Vlaamse handelaar? Storesquare is het enige platform met slagkracht dat op één jaar tijd 1000 winkeliers wist samen te brengen en streeft naar 1 miljoen bezoekers in de maand december, waarvan 97% uit Vlaanderen komt! Op Storesquare ga je op zoek naar originele geschenken voor het eindejaar, niet van bij de supermarkt.

Over Storesquare

Storesquare is een duurzame e-commerce marktplaats waar lokale handelaars van over heel Vlaanderen hun goederen en diensten kunnen aanbieden. Het team van Storesquare staat in voor het webplatform waarop handelaars eigen producten en diensten kunnen plaatsen. Storesquare neemt ook de marketing, logistiek en financiële afhandeling voor zijn rekening. Kortom, de handelaar wordt ‘ontzorgd’ bij zijn start met e-commerce. Bijkomende diensten zoals verzending, integratie van het kassasysteem, fotografie van de producten, begeleiding van de inrichting van de e-shop of integratie van de bestaande webwinkel kunnen optioneel, naar wens van de handelaar, worden geleverd. De zoekopdrachten voor de consument zijn bijzonder uitgebreid. De koper kiest zelf of het product geleverd wordt dan wel afgehaald in de winkel waarbij hij kan genieten van de persoonlijke service van de winkelier. Op die manier biedt Storesquare een unieke combinatie van het gemak van online shoppen met het vertrouwen en de dienstverlening van lokale offline winkels en vormt aldus een perfect tegenwicht voor de grote internationale spelers.
Storesquare wordt ondersteund door Roularta, Unizo, KBC & ING.

www.storesquare.be

Contact Xavier Bouckaert