Roularta Printing gaat prestigieuze samenwerking aan met The Financial Times als duurzame drukkerijpartner voor de EMEA-magazines

23 oktober 2023

Londen (VK) & Roeselare (België), 23 oktober 2023 — Roularta Printing, de in België gevestigde drukkerij van Roularta Media Group (°1954) die internationale faam geniet, is zeer verheugd te kunnen meedelen dat de wereldwijd gewaardeerde uitgeverij The Financial Times (FT) Roularta Printing heeft gekozen als partner voor het drukken van haar magazines voor het Europese continent, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika (EMEA).

Het betreft volgende magazines:

  • How To Spend It
  • Art of Fashion
  • Business Education
  • FT Wealth

De beslissing van FT om de productie van haar gerespecteerde publicaties toe te vertrouwen aan Roularta Printing, geeft uitdrukking aan een gedeeld streven naar uitmuntendheid en kwaliteit, met inachtname van de hoogst mogelijke duurzaamheidsstandaarden.

Beide firma’s hebben een onwrikbare toewijding om het veeleisend publiek van FT een superieure leeservaring te bieden.

Zowel het ultramoderne machinepark als het ervaren team van Roularta Printing, zijn perfect toegerust om  aan de hoge verwachtingen van The Financial Times te voldoen.

Janet White, Global Director Print bij FT:

“Aan de keuze voor Roularta Printing als strategische partner liggen verschillende overwegingen ten grondslag, waaronder een sterke nadruk op duurzaamheid, de voortdurende investeringen in baanbrekende technologieën en de ongeëvenaarde kwaliteitsnormen die Roularta Printing altijd hanteert. Daarnaast speelt hun langetermijnvisie een cruciale rol op een snel consoliderende markt.”

Steven Renders, General Manager bij Roularta Printing:

"Wij zijn vereerd dat FT ons heeft gekozen als haar betrouwbare partner voor het drukken van haar magazines voor de EMEA-regio. Deze samenwerking benadrukt onze niet-aflatende toewijding aan uitmuntendheid en ons aanhoudend streven om ongeëvenaarde kwaliteit te bieden bij al onze projecten. Ook onze continue aandacht voor duurzaamheid vormde een sleutelelement in de beslissing van FT. Zo investeerden we dit jaar 4,5 miljoen euro in de vervanging van onze ovens door energie-efficiënte alternatieven. Wij kijken uit naar een langdurig en vruchtbaar partnerschap."

Over Roularta Media Group (RMG):

RMG is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en marktleider op het vlak van magazinemerken (algemeen en zakelijk nieuws, dames- en lifestylemagazines) in het Nederlands en het Frans, van lokale media in Vlaanderen (vooral zondagskranten, location-based advertenties online en op tv-schermen, netwerkevenementen enz.), provinciale kranten (Krant van West-Vlaanderen) en financiële en businesskranten (De Tijd en L'Echo, waarin RMG een 50% participatie heeft).

In Nederland heeft RMG het op één na grootste portfolio van magazinemerken (opinie, beleggen, 50+, sport, lifestyle en special interest).

In Duitsland is RMG marktleider in media voor vijftigplussers.

Met Roularta Printing Services beschikt RMG over de grootste offsetdrukkerij in België, waar kwaliteitskranten, magazines en catalogi voor de Belgische en internationale markt worden gedrukt.

In totaal stelt Roularta Media Group ongeveer 1300 medewerkers op voltijdse basis tewerk en realiseert de groep een geconsolideerde omzet van 343 miljoen euro.

Over The Financial Times:

The Financial Times is een van ‘s werelds toonaangevende nieuwsorganisaties, die internationaal wordt erkend om zijn gezag, integriteit en nauwkeurigheid.

De FT Group heeft wereldwijd meer dan 2300 mensen in dienst, waaronder 700 journalisten in 40 landen.

Janet White
Global Director Print The Financial Times
janet.white@ft.com
Steven Renders
General Manager Roularta Printing
steven.renders@roulartaprinting.be