Roularta Media Group verwelkomt Rik Vanpeteghem als nieuwe bestuurder

23 december 2021
Rik Vanpeteghem

Roularta Media Group verwelkomt Rik Vanpeteghem als nieuwe bestuurder

Op de bijzondere algemene vergadering van dinsdag 21 december 2021 keurde het beursgenoteerde Roularta Media Group de benoeming van Rik Vanpeteghem als nieuwe onafhankelijk bestuurder goed.

Rik Vanpeteghem studeerde rechten en business management aan de KUL en fiscaal recht aan de Fiscale Hogeschool. Hij begon zijn carrière bij Deloitte Belgium in 1985. Vooraleer hij bij Deloitte Belgium ceo werd (2008-2016), was hij er managing partner Tax & Legal (2004-2008). Van 2015 tot 2019 nam Vanpeteghem bij Deloitte de functie van Regional Managing Director van EMEA (Europe, Middle East en Africa) op en was hij lid van het global Executive Committee. Tot zijn uittreding als vennoot in 2021 was Vanpeteghem voor Deloitte wereldwijd Global Public Policy lead.

Sinds de algemene vergadering van 19 mei 2021 werd Deloitte als commissaris van RMG opgevolgd door BDO. Rik Vanpeteghem was nooit actief in het auditteam dat Roularta controleerde, noch superviseerde hij dit team of kwam hij er op enige andere wijze tussenbeide. Gezien zijn relevante ervaring met de auditwereld en zijn competenties zal hij als onafhankelijk bestuurder een meerwaarde zijn in het kader van de beraadslaging en besluitvorming van de raad van de bestuur van Roularta Media Group.

Rik DE NOLF

Voorzitter Raad van Bestuur Roularta Media Group