Roularta Media Group ondertekent Clean Ocean Wave

28 oktober 2022

Roularta Media Group ondertekent Clean Ocean Wave

Roularta Media Group ondertekent de Clean Ocean Wave, een initiatief om plastic uit de oceanen te verwijderen. Om dit initiatief te ondersteunen activeert Roularta Dopper binnen het bedrijf: de meer dan 1500 medewerkers ontvangen een hervulbare Roularta-Dopper. Daarmee bespaart Roularta 60.000 flessen op jaarbasis.

Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: “Elke hervulbare Dopper spaart per jaar minimaal 40 single-use plastic flessen uit. Voor Roularta Media Group komt dat overeen met het besparen van 60.000 flessen op jaarbasis. We zijn dan ook enthousiast om Roularta als nieuwe partner van onze duurzame Dopper Wave te verwelkomen. Laten we samen van hervullen de nieuwe norm maken! ”

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Duurzaamheid is voor Roularta geen buzzwoord, maar een attitude. Met de hervulbare Dopper bekrachtigt Roularta zijn ambities op het vlak van duurzaamheid. Het initiatief sluit aan bij de elk van de vier SDG’s die het duurzaamheidsbeleid van Roularta definiëren.
SDG 4: bewustwording rond duurzaamheid bij onze medewerkers.
SDG 8: waardig werk: wellbeing van onze medewerkers.
SDG 12: keuze van duurzame partners.
SDG 13: klimaatactie.”

Over Roularta Media Group. RMG is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en in België marktleider op het vlak van magazinemerken (algemeen, business- en sportnieuws, vrouwen-, lifestyle- en professionele merken) in het Nederlands en het Frans, van lokale media in Vlaanderen (zondagskranten, gratis huis-aan-huisbladen en lifestylemagazines,  location-based advertising online en via tv-screens,  networking events enz.), van provinciekranten (Krant van West-Vlaanderen) en van financiële en businesskranten (De Tijd, L'Echo). In Nederland heeft RMG het op één na grootste portfolio van magazinemerken (opinie, beleggen, 50+, sport, lifestyle en special intrest). In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. Met Roularta Printing Services beschikt RMG ook over de grootste offsetdrukkerij in België. Hier worden kwaliteitskranten, tijdschriften en -catalogi voor de Belgische en buitenlandse markt gedrukt. www.roularta.be

Over Dopper
Dopper heeft een missie. Mensen de mogelijkheid bieden om herbruikbare flessen te verkiezen boven wegwerpwaterflesjes. Om zo de wateren van de wereld te beschermen. Elke minuut belandt een vrachtwagen vol plasticafval in onze oceanen. In diezelfde minuut worden wereldwijd 1 miljoen  plastic wegwerpflesjesverkocht. Toeval? Dacht het niet. Dopper besloot om actie te ondernemen. Door een herbruikbare waterfles tecreëren die wegwerpwaterflesjes overbodig maakt. Elke verkochte fles draagt bij aan de missie. Van het creëren van bewustzijn en educatie over plasticvervuiling, tot het opstarten van schoon drinkwater-projecten in Nepal. Goede karma? Zeker weten.