Roularta Media definieert duidelijke doelgroepen en bouwt daarop doordachte printmediapacks: de R-communities

03 juni 2016

De Roularta-magazines worden ingezet om de hogere sociale doelgroepen en de VVA’s te breiken. Roularta Media heeft mediapacks samengesteld om deze doelgroepen optimaal en kostenefficiënt te bereiken met betrekking tot selectiviteit, bereik, dekking, context en kost per duizend. Er werden vijf doelgroepen of R-Communities, gedefinieerd:

  • Diggers: mannen in sociale groepen 1-4
    Knack – Le Vif/L’Express – Trends-Trends/Tendances – Sportvoetbal/Foot Magazine
  • Epicureans: sociale groepen 1-2
    Knack Weekend – Le Vif Weekend – Trends Style
  • Shoppers: VVA’s in sociale groepen 1-4
    Knack Weekend – Le Vif Weekend – Plus Magazine – Nest
  • Youngsters: mannen jonger dan 35 jaar
    Knack Focus – Focus Vif – Sportvoetbal/Foot Magazine
  • Business people: managers
    Trends-Trends/Tendances – Data News

De R-Communities zijn gebouwd op de bereik- en profielcijfers van de magazinetitels in de CIM Printbereikstudie. Dankzij de optimale combinatie van alle troeven van verschillende Roularta-magazines kan elke mediaplanner met deze R-Communities een evenwichtig en kostenefficiënt mediaplan opstellen.

Bij de publicatie van de vorige CIM-resultaten stelde Roularta sympathieke figuurtjes in een animatiefilm voor. Deze animatiepersonages geven nu de vermelde doelgroepen een leuk gezicht. Met de slogan “Unlock your target group” worden de vijf R-Communities aan mediaspecialisten voorgesteld.