Roularta Local Media en JobFunders transformeren Jobvillage met innovatieve technologie

12 maart 2025

Roularta Local Media en JobFunders transformeren Jobvillage met innovatieve technologie

De krapte op de arbeidsmarkt stelt bedrijven voor steeds grotere uitdagingen bij het vinden van geschikt talent. Roularta Local Media, de lokale uitgeverstak en lokale regie van Roularta Media Group, en HR-techbedrijf JobFunders slaan de handen in elkaar om dit probleem innovatief aan te pakken op de Jobvillage-beurzen.

Foto ©Leyla Hesna. Elien Haemers (Roularta Local Media) met Bart Devoldere (links) en Dieter Vilain (rechts), co-founders van JobFunders, op Jobvillage Roeselare.  

Al sinds 2017 organiseert Roularta Local Media Jobvillage, een jobbeurzenreeks in Vlaamse steden en gemeenten die werkgevers en werkzoekenden op laagdrempelige manier met elkaar in contact brengt. Jobvillage is uitgegroeid tot het grootste jobevent in Vlaanderen, met maar liefst 20 jobbeurzen op diverse locaties doorheen het jaar. Het succes van het initiatief komt voort uit de continue monitoring en afstemming van de behoeften van zowel bedrijven als sollicitanten.

Anno 2025 gaat het mediabedrijf nog een stapje verder. Door slimme technologie van het HR-techbedrijf JobFunders te integreren in Jobvillage, willen beide partijen jobmatching efficiënter maken en de kloof tussen werkgevers en werkzoekenden verkleinen. 

Slimme oplossing voor nijpend probleem 

Met een historisch lage werkloosheid en een groeiend tekort aan gekwalificeerd personeel wordt het voor bedrijven steeds moeilijker om de juiste medewerkers te vinden. Jobvillage brengt jaarlijks duizenden talenten en honderden bedrijven samen.

Dit jaar wordt de jobbeurservaring versterkt met een innovatieve digitale assistent, ontwikkeld door JobFunders. Deze tool helpt kandidaten bij het vinden van relevante vacatures en faciliteert doelgerichte connecties met bedrijven. Voor werkgevers betekent dit een efficiëntere manier om snel de juiste profielen te identificeren en te engageren. 

Toekomstgerichte aanpak voor rekrutering 

Met deze samenwerking bevestigt Roularta Local Media  haar ambitie om technologie in te zetten als katalysator voor verandering.

Elien Haemers, Account Director bij Roularta Local Media:
“De krapte op de arbeidsmarkt vraagt om innovatieve oplossingen. Door de slimme matchingtechnologie van JobFunders te integreren in onze jobbeurzen, helpen we bedrijven sneller in contact te komen met de juiste kandidaten en maken we het voor werkzoekenden eenvoudiger om een passende job te vinden.”

JobFunders onderstreept het belang van deze samenwerking.

Bart Devoldere, co-founder van JobFunders:
“De traditionele rekruteringsmethodes volstaan niet meer in een tijd waarin talent schaarser wordt. Door technologie slim in te zetten, maken we jobmatching sneller, relevanter en persoonlijker. Dit verhoogt niet alleen de succesratio van de beurs, maar laat ook een blijvende impact na op de deelnemers.” 

Praktische informatie

Jobvillage 2025 vindt plaats in 20 steden en gemeenten in Vlaanderen, in maart en april (voorjaarsreeks) en september en oktober (najaarsreeks). Werkgevers kunnen zich nu inschrijven om deel te nemen als standhouder en toegang te krijgen tot de vernieuwde digitale tools. Jobkandidaten kunnen zich vooraf registreren en meteen profiteren van de innovatieve matchingtechnologie. 

Over Jobvillage

Jobvillage is een toonaangevende reeks jobbeurzen in Vlaanderen, georganiseerd door Roularta Local Media. Met 20 fysieke beurzen in 2025 biedt Jobvillage werkzoekenden en werkgevers de kans om elkaar in een toegankelijke en doelgerichte setting te ontmoeten. 

Over Roularta Local Media

Roularta Local Media (RLM) is een vooraanstaande Vlaamse uitgever van lokale en regionale media en maakt deel uit van Roularta Media Group. Naast sterke krantentitels als De Zondag (met een wekelijks bereik van 1.319.613 lezers het grootste weekblad van Vlaanderen)* en De Krant van West-Vlaanderen (met een totaal bereik van zo’n 420.000 lezers dé mediareferentie van de West-Vlaamse community)* ontwikkelt RLM ook digitale, evenementiële en omnichannel-oplossingen voor adverteerders in de retail, vastgoed- en rekruteringsmarkt.
  
*Bron: CIM 202

Contact

Thijs Naeyaert
Algemeen Directeur Roularta Local Media
051 26 35 31
thijs.naeyaert@roularta.be

Voor meer info, contacteer:
Elien Haemers
Account Director Roularta Local Media
051 26 63 03
elien.haemers@roularta.b