Roularta bereikt recordaantal lezers

12 oktober 2022

Roularta bereikt recordaantal lezers

De mediamerken van Roularta Media Group bereiken een recordaantal lezers. Dat bewijzen de CIM-cijfers van oktober 2022. Daaruit blijkt onder meer dat Roularta zowel het grootste gratis weekblad – De Zondag - als het grootste betalend magazine – Libellle - van België in huis heeft. “We zijn trots op deze fantastische CIM-resultaten. Ze geven ons veel vertrouwen in de strategische koers die we hebben uitgezet”, zegt Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group.

De CIM-cijfers voor oktober 2022 leveren het bewijs dat de lezers van de mediamerken van Roularta Media Group bijzonder trouwe fans zijn en blijven.

In de nieuwste Persstudie, die CIM in oktober 2022 publiceert, scoren de mediamerken van Roularta Media opvallend goed. Een greep uit de resultaten (*):

• De Zondag bevestigt zijn status als het grootste weekblad van België met elke week een bereik van 1,3 miljoen lezers.
  • Libelle is het grootste betalende magazine met 867.000 lezers (+12%). De Franstalige tegenhanger Femmes d’Aujourd’hui gaat met 16% vooruit (418.400 lezers).
  • Knack blijft stabiel en Le Vif/L’Express stijgt met 17%. Deze nationale combinatie bereikt 840.000 nieuwsgierige lezers.
  • Knack Weekend laat +10% optekenen, Le Vif Weekend +28%. Dat levert een gezamenlijk bereik op van 660.000 lezers.
  • Knack en Le Vif Focus volgen dezelfde positieve trend: +8%, goed voor 438.000 lezers.
  • Trends en Trends/Tendances groeien met 9% en hebben nu een lezersbereik van 332.000 lezers.
  • Ook Libelle Lekker en Femmes Délices vallen zeer in de smaak: 764.000 lezers, na een toename met 12%.
  • Als sterkste stijger in de Roularta-groep boekt Libelle Nest N/F een vooruitgang van 47%. Dat brengt het bereik op 548.000 lezers.
  • Het volledig vernieuwde Trends Style groeit met 16% en bereikt 136.000 lezers.
  • Sport/Voetbal Magazine werd voor het eerst als maandblad gemeten en scoort meteen goed: +7% en 435.000 lezers.
  • Plus Magazine rondt de kaap van 500.000 lezers, het gevolg van +10%.

(*) Cijfers op basis van de paper en digital currency, omdat die vanuit het perspectief van mediaplanning het best geschikt is om de lezers van mediamerken in kaart te brengen.

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Dit zijn ronduit uitstekende cijfers, waarop we trots mogen zijn. Maar Roularta blijft natuurlijk niet op zijn lauweren rusten. We blijven bouwen aan de digitalisering van onze merken. Voor al onze mediamerken werpt dat vruchten af. Zo kunnen bijvoorbeeld Flair N/F en Feeling/GAEL rekenen op een schare trouwe fans binnen hun community. De strategische investeringen in de digitale kiosk en de app ‘Mijn Magazines’ verbeterde sterk de leesbevordering van al onze merken. ‘Mijn Magazines’ biedt digitale toegang tot 30 sterke mediamerken en het gekoppelde familieabonnement laat toe het abonnement te delen.”

Philippe Belpaire
Directeur Roularta Advertising