Persmededeling: Roularta rondt de overname af van de participatie van 50% in Mediafin - Gereglementeerde informatie

12 maart 2018

Roularta Media Group (RMG) heeft vandaag de aankoop van de participatie van 50% in Mediafin jegens De Persgroep afgerond. Na de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteiten, stond niets de transactie nog in de weg.

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group:” Met deze closing, vervolgt Roularta Media Group zijn duidelijke focus op local media (Deze Week, De Zondag, Steps, digitale marketingservices, het e-commerceplatform Storesquare, enz...) en anderzijds nationale kwaliteitsmedia (De Tijd/L’Echo, Knack, Le Vif, Trends, Sport Voetbal/Foot magazine, Nest, Plus Magazine, enz...). De hoogkwalitatieve journalistiek van Mediafin sluit naadloos aan bij de waarden van Roularta Media Group."

Dirk Velghe, Voorzitter Mediafin: “De Tijd groeit nu welgeteld 31 kwartalen op rij en ook L’Echo doet het uitstekend in zijn markt. Dit is mede te danken aan de digitale strategie van Mediafin, dat met beide titels in de spits loopt. Ook met RMG als aandeelhouder willen we deze groei verder zetten. De sterke start van 2018 is daarbij alvast richtinggevend”.

Contact Xavier Bouckaert

Jeroen Mouton