Medialaan (50% Roularta) sluit deal met Uefa

12 oktober 2016

Vanaf september 2018 tot en met juni 2022 zullen maar liefst 40 Rode Duivels-wedstrijden exclusief te zien zijn bij VTM. MEDIALAAN bereikte daarover een akkoord met de UEFA.

Het gaat om de kwalificatiewedstrijden voor het Europees Kampioenschap van 2020 (UEFA EURO 2020) en de Europese kwalificatiewedstrijden voor het Wereldkampioenschap van 2022 in Qatar (FIFA WORLD CUP 2022). Naast deze beslissende kwalificatiewedstrijden zitten in de deal ook de vriendschappelijke duels van de Rode Duivels van diezelfde periode. Ook die worden live uitgezonden bij VTM.

Nieuw is ook dat MEDIALAAN de rechten heeft verworven op de 'UEFA Nations League', een gloednieuw landentornooi waarin de Rode Duivels het zullen opnemen tegen de grootste Europese voetballanden. Deze competitie met 55 landen wordt grotendeels gespeeld in de jaren dat er geen EK of WK is. Elk oneven jaar is er dus een nieuwe titel te winnen. De Rode Duivels gaan meer dan ooit in zee met VTM.

Ricus Jansegers, programmadirecteur TV: "We zijn zeer tevreden dat we het succes van de Rode Duivels mogen toevoegen aan ons programma-aanbod. Voetbal is bij uitstek live beleving en verbindende televisie en past in dat opzicht volledig bij VTM."

Ben Jansen, commercieel directeur MEDIALAAN: "Natuurlijk zijn we heel blij dat we deze rechten hebben kunnen verwerven. Een sterk merk als De Rode Duivels heeft een sterke maatschappelijke relevantie. Voetbal, en zeker de Rode Duivels, brengt mens en economie in beweging."

Verslaggeving, analyses en live commentaar bij de wedstrijden gebeuren door de sportredactie van VTM NIEUWS.

Contact Rik De Nolf
Voorzitter Roularta Media Group