Koen Sticker van Aliaxis is Trends CFO of the Year 2024

30 mei 2024

Koen Sticker, CFO van Aliaxis, is door de magazines Trends en Trends-Tendances verkozen tot CFO of the Year 2024. Sticker leidt sinds 2016 het financiële departement van Aliaxis en speelde een cruciale rol in de transformatie en groei van het bedrijf. Onder zijn leiding evolueerde Aliaxis van een spin-off naar een robuuste groep met sterke financiële resultaten en een ambitieuze groeistrategie sinds 2021. Hij was ook essentieel in het strategische besluit om af te zien van de overname van het Finse Uponor, waarbij hij financiële discipline vooropstelde.

De onderscheiding werd toegekend door een onafhankelijke jury onder leiding van Isabelle Van Iseghem, voormalig CEO van Moore Belgium. Koen Sticker werd gekozen uit drie genomineerden, waaronder Toni Turi van Easi en Els De Keukelaere van Ekopak. Hij volgt Mel de Vogue, CFO van Etex, op als winnaar van de prestigieuze titel.

SD Worx wint Deal of the Year

De HR-dienstenverlener SD Worx won de Deal of the Year award dankzij de strategische samenwerking met investeringsmaatschappij CVC, die een belang van 22,5% in SD Worx verwerft. Deze partnerschap ondersteunt SD Worx in hun streven naar internationale expansie en een toekomstige beursintroductie.

Olivia Doyen uitgeroepen tot Trends CF’Hope of the Year

Olivia Doyen, CFO van bouwonderneming Galère, is uitgeroepen tot Trends CF’Hope of the Year 2024. Deze prijs, die voor de tweede keer wordt uitgereikt, erkent jonge en beloftevolle CFO’s van kleine of middelgrote groeiondernemingen. Doyen, die in 2017 financieel directeur van Galère werd, speelde een sleutelrol in de financiële stabilisatie en de verkoop van het bedrijf aan Thomas & Piron in 2021.

De uitreiking van de Trends CFO of the Year awards werd mogelijk gemaakt dankzij de steun van partnerbedrijven BNP Paribas Fortis, Micropole, Moore, Robert Half en Trends Business Information.

Een portret van de Trends CFO of the Year 2024 en meer details over de Trends Deal of the Year en Trends CF‘Hope of the Year worden gepubliceerd in de magazines Trends en Trends-Tendances van donderdag 30 mei. Meer informatie over de organisatie en het event is te vinden op de website www.trendscfo.be

Over Trends

Trends werd gelanceerd in 1975 en is al bijna 50 jaar lang het leidende financieel-economische nieuwsmagazine in België. Het lezerspubliek bestaat voornamelijk uit kaderleden, bedrijfsleiders, ondernemers en personen die een vrij beroep uitvoeren. Met spraakmakende, objectieve en relevante analyses over de economische actualiteit helpt Trends hen opportuniteiten te vinden om hun carrière of bedrijf maximaal uit te bouwen.

Trends en Trends-Tendances kunnen rekenen op 332.000 lezers per week¹. Online bereiken ze bijna 600.000 unieke bezoekers per maand¹. Samen met de businesszender Kanaal Z/Canal Z, die dagelijks 467.000 kijkers bereikt, vormt Trends de grootste business community van het land¹.

¹Bron: CIM 2023

Stijn Fockedey, hoofdredacteur