Knack Weekend en Le Vif Weekend vieren 35 jaar Mode dit is Belgisch/ Mode c’est belge met een capsulecollectie van Terre Bleue

06 februari 2018

Voor  het eerst werken Knack Weekend en Le Vif Weekend samen met een Belgisch modemerk om een exclusieve capsulecollectie voor te stellen.
Al 35 jaar volgen Knack Weekend en Le Vif Weekend de Belgische modesector van nabij, in het bijzonder met de publicatie van de Mode dit is Belgisch-nummers die twee keer per jaar verschijnen en volledig gewijd zijn aan de Belgische mode. Een verjaardag die een bijzondere samenwerking verdient. Daarom hebben de redacties van Knack Weekend en Le Vif Weekend  en Terre Bleue besloten hun expertise te bundelen om tijdloze en tegelijk moderne stukken voor te stellen.

Om de 35ste verjaardag van Mode dit is Belgisch/Mode c’est belge van Knack Weekend en Le Vif Weekend te vieren zal deze collectie vanaf 21 februari 2018 beschikbaar zijn in alle Terre Bleue boetieks, in enkele multimerkenwinkels alsook op de websites: www.terrebleue.be en www.knack.be/terrebleue.

Modehuis Terre Bleue bestaat 16 jaar en maakt deel uit van een familiebedrijf dat al 80 jaar actief is in de kledingsector. Expertise, ervaring en vakmanschap troef.  De collectie is ontworpen door het Studio Terre Bleue-team (onder leiding van Maryse Poivre) samen met Benoît Béthume, een gerenommeerde Belgische stylist opgeleid in de grote Parijse modehuizen, die al regelmatig samenwerkte met Knack Weekend en Le Vif Weekend en internationale modemagazines. Studio Terre Bleue is het kloppende hart van het merk: het is de werkplek van de designers en stylisten, maar het is ook een filosofie die draait om creativiteit, kwaliteit en pasvorm, de rode draad in alle Terre Bleue-collecties.

Het resultaat van de samenwerking van Terre Bleue en Knack Weekend/Le Vif Weekend is een casual chic collectie rond het thema Power Lady. Deze ‘mix & match’-collectie bestaat uit een vijftiental stukken, die allemaal gecombineerd kunnen worden tot silhouetten voor een actieve vrouw die houdt van een professionele urban look.

Met deze verrassende collectie kleurt het modehuis een beetje buiten de lijntjes, maar toch draagt de capsulelijn onmiskenbaar de Terre Bleue-stempel, met de focus op kwaliteit, pasvorm en creativiteit. De must haves van Terre Bleue zijn opnieuw bewerkt in een sterke kleurcode, waarbij elektrisch blauw en poederroze de boventoon voeren. Denim, katoenpopeline, grafische en plantaardige prints geven deze collectie een eigen identiteit, waarvan elk detail, van de kraag tot de stroken aan de zijkanten van broeken of blazers, perfect klopt.

Contact Fabienne Willaert
Publisher Lifestyle magazines Roularta