Knack lanceert de nieuwe Knack

14 november 2022

Knack lanceert de nieuwe Knack

 

 

 

 

 

 

Deze week lanceert Knack de nieuwe Knack. Het nieuwsmagazine kreeg een nieuwe lay-out, verscherpt de inhoudelijke keuzes en wijzigt de wisselwerking tussen print en online.

Voor de nieuwe lay-out van het weekblad werkte Rita Verhaege, de art director van Knack, samen met Mark Potter, een van de bekendste designers uit de Europese journalistiek. In zijn nieuwe vorm presenteert Knack een strakker logo, een sterkere cover en een dynamische bladspiegel.

Bert Bultinck, hoofdredacteur Knack: "Meer beeld, meer kleur, meer grafiek en meer klasse: de wekelijkse Knack heeft er nog nooit zo goed uitgezien."

Inhoudelijk verscherpt de redactie de keuzes, waardoor meer kortere artikels de lange leesstukken afwisselen. Ook de wisselwerking tussen print en online krijgt een nieuwe dynamiek. Online krijgt de lezer heet van de naald duiding en achtergrond bij de actualiteit. In zijn printversie kiest Knack voor diepgravende onderzoeksjournalistiek en analyses.

Bert Bultinck, hoofdredacteur Knack: “Of hij nu 50 seconden of 50 minuten tijd heeft, de lezer kan altijd iets ontdekken in Knack. Hoe dan ook blijft Knack zweren bij een journalistieke benadering die verder gaat dan de feiten. Er verandert veel bij Knack, maar op het vlak van diep gravende artikels die tot op het bot durven te gaan, blijft Knack meer dan ooit Knack.”

Niels Famaey, uitgever news & business: “Met de nieuwe vormgeving van Knack slaan we de weg in van vernieuwing voor onze printtitels maar meteen ook onze online platformen. De nieuwe vormgeving moet de kwaliteit, de diepgang en het professionalisme uitstralen die onze redacties dagelijks brengen.”

Over Knack. Knack is al een halve eeuw lang een gezaghebbende stem in Vlaanderen. Het nieuwsmagazine zelf bereikt vandaag 864.000 lezers en surfers (volgens de meest recente CIM-studie, bereik Total Brand), Weekend Knack haalt er 442.000, Focus Knack 278.000. Knack blijft investeren in kwaliteitsjournalistiek en verwierf onlangs opnieuw en als enig Belgisch medium het keurmerk van het International Fact-Checking Network (IFCN).