Karim Hajjar (Solvay) is Trends CFO of the Year 2022

01 juni 2022

Karim Hajjar (Solvay) is Trends CFO of the Year 2022

De Brit Karim Hajjar, CFO van Solvay, is verkozen tot Trends CFO of the Year 2022. De trofee van Deal of the Year ging naar Recticel. De CFO of the Year-awards werden op 1 juni uitgereikt in Brussel. Tal van CFO’s, decision makers en beleidsmensen woonden het prestigieuze event bij. De organisatie van de Trends CFO of the Year werd mogelijk gemaakt dankzij de steun van partnerbedrijven BNP Paribas Fortis, Moore, Robert Half, Audi, Wolters Kluwer en Trends Business Information.

Jaarlijks reiken de magazines Trends en Trends-Tendances de CFO of the Year-award uit. Die gaat naar een financieel directeur die in het afgelopen jaar een bijzondere prestatie heeft geleverd. De award was dit jaar aan zijn elfde editie toe.

Een professionele, onafhankelijke jury verkoos Karim Hajjar van Solvay tot Trends CFO of the Year 2022. De andere genomineerden waren Kristiaan De Beukelaer van Mediahuis, Maud Larochette van N-Side, Geert Peeters van Greenyard en Johan Vankelecom van Belfius. Hajjar volgt Ingrid Daerden op, CFO van Aedifica.

Wim Verhoeven, Hoofdredacteur Trends: “De jury koos Karim Hajjar voor zijn bijdrage in de transformatie van Solvay van klassieke chemiegroep tot een wereldspeler in hoogtechnologische kunststoffen en de stroomlijning van de groep. Hajjar is al negen jaar de rechterhand van de CEO van Solvay: eerst Jean-Pierre Clamadieu, sinds 2019 Ilham Kadri.”

De trofee Deal of the Year gaat naar Recticel dat er dankzij de verkoop van zijn divisie Engineered Foams (voor 600 miljoen euro) in slaagde een vijandige overname af te weren en onafhankelijk te blijven.

Wim Verhoeven, Hoofdredacteur Trends: “Recitel vond een verankeringspartner bij de Vlaamse industrieel Filip Balcaen. Een mooi staaltje van lokale verankering, aldus de jury.”

Een uitgebreid interview met de Trends CFO of the Year 2022 en meer details over de Trends Deal of the Year zijn te vinden in de magazines Trends en Trends-Tendances van 2 juni. Meer informatie over de organisatie en het event: www.trendscfo.be

Over Trends.
Trends (Trends-Tendances) is al meer dan drie decennia lang het leidende financieel-economische nieuwsmagazine in België. Het lezerspubliek bestaat voornamelijk uit kaderleden, bedrijfsleiders, ondernemers en personen die een vrij beroep uitvoeren. Met spraakmakende, objectieve en relevante analyses over de economische actualiteit helpt Trends hen opportuniteiten te vinden om hun carrière of bedrijf maximaal uit te bouwen. Trends bewijst dat verslaggeving over economie en financiën absoluut niet saai hoeft te zijn en dat economie het dagelijkse leven van elke Belg beïnvloedt. Door de brede waaier aan onderwerpen vindt elke lezer wekelijks de noodzakelijke informatie om de juiste financiële beslissingen te nemen in zijn professionele of privé leven.

Wim Verhoeven
Hoofdredacteur Trends