Els Keymeulen wordt de nieuwe hoofdredacteur van Trends Style

07 maart 2024

Roularta Media Group benoemt Els Keymeulen tot de nieuwe hoofdredacteur van het lifestyleblad Trends Style. De exclusieve luxebijlage, die maandelijks verschijnt, zal vanaf nu worden geproduceerd binnen de cluster van lifestyletitels (waartoe o.a. ook Knack Weekend en Libelle behoren). Trends Style werd voorheen geleid door Ann Bogaerts, die de afgelopen jaren de nodige stijl en esthetiek toevoegde aan het blad.

Els Keymeulen (45) bevindt zich al meer dan vijftien jaar in het hart van de luxesector: eerst als chef mode bij maandblad Glam*it, later als chef mode bij Feeling en sinds een jaar als hoofdredacteur van Feeling/GAEL. Els Keymeulen: "Trends Style is een luxebijlage naar mijn hart: straffe journalistiek, inspirerende interviews en de crème de la crème uit het luxesegment. Ik ben blij én vereerd dat ik hier mee mijn schouders onder mag zetten. Ik zie tal van mogelijkheden om dit maandblad verder uit te bouwen tot een belangrijke speler in het medialandschap".”

Karen Hellemans, Uitgever News, Business & Women: "Els heeft een rijke redactionele ervaring in de luxelifestyle-sector. Dit gecombineerd met haar creativiteit en haar scherpe oog voor mode, design en ondernemen, maakt haar de ideale aanwinst voor Trends Style. Met Els aan het roer kunnen onze lezers zich verheugen op interessante inhoud en inspirerende verhalen die hen helemaal up-to-date brengen met de laatste lifestyle trends."

Over Trends en Trends Style:

Trends werd gelanceerd in 1975 en is al bijna 50 jaar lang het leidende financieel-economische nieuwsmagazine in België, met spraakmakende analyses over de economische actualiteit. Trends bewijst via onafhankelijke en onderbouwde verslaggeving hoe die economie het dagelijkse leven van elke Belg beïnvloedt.

Trends Style is een kwalitatieve gids, een leidraad in het leven van drukke globetrotters die niet de tijd hebben om een halve dag research te doen wanneer ze reizen, shoppen, eten en ontspannen. Door leidinggevenden en ‘gamechangers’ uit de lifestyle‐ business aan het woord te laten, wordt een natuurlijke link gelegd tussen Trends en Trends Style.

Trends en Trends-Tendances (de Franstalige tegenhanger) kunnen rekenen op 332.000 lezers per week. Online bereiken ze bijna 600.000 unieke bezoekers per maand. Samen met de businesszender Kanaal Z/Canal Z, die dagelijks 467.000 kijkers bereikt, vormt Trends de grootste business community van het land. Samen met Trends Business Information vormen deze merken één sterk business media front binnen Roularta Media Group.

Over Roularta Media Group:

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Karen Hellemans
Uitgever
karen.hellemans@roularta.be