Ellen De Wolf is nieuwe hoofdredactrice Knack Weekend

Roularta Media Group stelt Ellen De Wolf (39) aan als nieuwe hoofdredactrice van Knack Weekend, het toonaangevende lifestyleblad dat wekelijks mee verschijnt in het Knack-pakket en in 2024 haar 40-jarige bestaan viert. Ellen werkte als modecoördinator van het merk en treedt nu in de voetsporen van Ruth Goossens.

Ellen De Wolf is geen onbekende binnen de redactie van Knack Weekend: zij doorliep er alle geledingen en werkte er de voorbije jaren als modecoördinator. Ze volgt Ruth Goossens op, die op gepaste wijze afscheid neemt op het Knack Weekend verjaardagsfeest op 28 maart in Antwerpen. Dit jaar viert het merk namelijk haar 40e verjaardag.

Knack Weekend en haar Franstalige tegenhanger, Le Vif Weekend, bereiken met hun aandacht voor kwaliteit in tekst en beeld wekelijks meer dan 626.000 lezers (CIM, 2023) en zijn daarmee de grootste lifestylebladen in het hogere segment. Het Weekend-merk ontpopte zich tot een echte lifestyle hub, zowel in print als online.

Ellen De Wolf, nieuwe hoofdredacteur:
“Ik ben vereerd om de leiding over te nemen van het blad waar ik al 16 jaar met hart en ziel voor werk. Ik kijk ernaar uit om samen met het team verder te bouwen aan de toekomst van Knack Weekend en het hele pakket.”

Ruth Goossens, afscheidnemend hoofdredacteur:
"De afgelopen 7 jaar waren een fantastisch avontuur. Ik heb met veel plezier en passie Knack Weekend inhoudelijk vormgegeven. Ik ben dan ook heel verheugd dat ik binnen dit fijne team de fakkel kan doorgeven aan collega Ellen De Wolf.”

Niels Famaey, uitgever:
“Ellen weet perfect stijl en modern redactiemanagement met elkaar te verzoenen. Ze is de geknipte persoon om Knack Weekend een nog prominentere plaats te geven binnen Knack.”

Ook besliste de groep dat Trends Style voortaan geproduceerd zal worden binnen de cluster van lifestyletitels. De maandelijkse luxebijlage bij Trends en Trends-Tendances valt zo onder de redactionele verantwoordelijkheid van Els Keymeulen, hoofdredactrice Feeling/Gael.