Eén strategie, één uitgever

07 februari 2024

Vanaf 8 februari 2024 wordt Karen Hellemans de uitgever van alle magazinemerken van Roularta Media Group in België. Ze wordt hierbij ook verantwoordelijk voor de News- en Businessmerken, naast haar taken als Uitgever Women. Karen neemt de verantwoordelijkheden van Niels Famaey over, die het bedrijf verlaat. Wij houden eraan Niels te danken voor zijn inspanningen om de News- en Businessmerken te begeleiden de afgelopen jaren.

Karen Hellemans - van opleiding Lic. Communicatiewetenschappen (VUB) - is sinds juli 2018 aan boord bij Roularta na het opbouwen van ervaring bij de Tijd, Sanoma en DPG. Zij bouwde verder aan de digitalisering van de Women merken, lanceerde succesvol Woodwing en nieuwe multimediale flows binnen haar redacties en werkte nauw samen met alle betrokken teams om van Libelle een superbrand te maken. In deze periode investeerden wij volop in nieuwe technologie, afdelingen en competenties. Karen zal met haar kennis van redacties, processen en flows verder bouwen aan de modernisering van ons redactioneel aanbod.

Karen Hellemans: “Ik start met veel enthousiasme aan deze nieuwe uitdaging. We hebben ontzettend mooie magazinemerken en fantastisch journalistiek en creatief talent op onze redacties. Ik vind het een grote eer om die mensen en merken verder multimediaal te doen groeien door samen te werken, kennis te delen en elkaar te inspireren.”

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale omzet van 343 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en omstreken. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals ‘Mijn Magazines’, met abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Xavier Bouckaert
xavier.Bouckaert@roularta.be