De Zondag viert 20e verjaardag met lezers en adverteerders

30 maart 2021

De Zondag viert 20e verjaardag met lezers en adverteerders

De Zondag viert het feest van zijn 20e verjaardag met zijn vele lezers en adverteerders. Van zondag 28 maart tot 19 september op het feestmenu: twee unieke verjaardagskranten, twintig prikkelende retropagina’s, 48 gouden pistolets, creatieve lezersacties en tal van fantastische prijzen. 

Op zondag 28 maart brengt De Zondag een bijzondere verjaardagskrant vol verrassende interviews, inspirerende tips en een uitneembare bijlage met een  terugblik op 2001, het jaar waarin het voor de krant allemaal begon. Behalve de unieke combinatie van informatie en inspiratie zijn er met die verjaardagseditie van De Zondag ook prijzen te winnen. Hoofdprijs vormen de 48 verstopte gouden pistolets. Wie er een vindt, mag twintig zondagen lang bij zijn favoriete bakker aanschuiven voor een gratis ontbijtpakket ter waarde van 10 euro.  
Op zondag 19 september, de slotdag van het lange verjaardagsfeest, verschijnt er opnieuw een speciale editie van De Zondag, deze keer met een creatieve vooruitblik op 2041.  Die dag valt er met De Zondag ook een droomreis te winnen.
In de periode tussen 28 maart en 19 september presenteert De Zondag een  wekelijkse terugblik op de periode van twintig jaar waarin De Zondag evolueerde van boreling tot volwassen krant.
 
Pascal Kerkhove, directeur redactie: “De Zondag is een unieke krant met een unieke positie op een unieke dag. We zijn trots op dit fantastische parcours en kijken met nog meer overtuiging en geloof uit naar de volgende 20 jaar.”
 
Boke Boddin, directeur marketing: “Wie 20 wordt, verdient een stevig feestje. Zo denken wij er bij De Zondag ook over. Dus vieren we onze 20e verjaardag met een heus feestjaar. Het wordt een jaar vol informatie, inspiratie, verwenmomenten én prijzen voor onze lezers.”  
 
Luk Wynants, algemeen directeur: “Wat in 2001 startte als een complementair initiatief van De Streekkrant groeide uit tot de marktleider met een unieke positie op zondag. Alle adverteerders zijn het er over eens: “Dit medium met zijn 1.500.000 lezers bereikt zijn klanten op het ideale moment: de sfeervolle rustige zondagochtend.” De vele lokale en nationale adverteerders in de sectoren retail, vastgoed en rekrutering waarderen de lokale verbinding die leidt tot activatie, aankopen en sollicitaties .”
 
De Zondag is een uitgave van Roularta Media Group. Met 16 wekelijkse edities  in Vlaanderen bereikt de krant 1.415.104 lezers (bron CIM 19-20). De Zondag wordt verspreid via de bakkers en supermarkten die op zondag open zijn. De krant kan digitaal gelezen worden op DeZondag.be.
Roularta Local Media biedt een waaier van mogelijkheden op het vlak van regionaal adverteren. Behalve De Zondag verschijnt De Streekkrant in vele steden en gemeenten van Vlaanderen. Steps is het maandelijks lifestyle-magazine voor alle regio’s  van Vlaanderen. Roularta maakt digitaal adverteren mogelijk dank zij geolocalisatie op al zijn websites, via de “mijn stad”-sites (en via de social media) en “mijn stad”-televisie in lokale winkelpunten. Roularta verzorgt een full service voor Google-search.