Data News verkiest Mitch De Geest (CEO Citymesh) tot ICT Personality of the Year 2024

Het IT-magazine Data News heeft Mitch De Geest, CEO van Citymesh, uitgeroepen tot ICT Personality of the Year 2024. Dat gebeurde op de feestelijke 25ste editie van de Data News Awards for Excellence, die donderdag 30 mei werden uitgereikt. De prestigieuze gala-avond werd bijgewoond door 1.100 gasten, onder wie talloze topmensen uit de IT- en zakenwereld. De Data News Awards for Excellence bekronen jaarlijks bedrijven die zich met hun producten en diensten in de ICT-sector hebben onderscheiden.

Een professionele en onafhankelijke jury bestaande uit IT-prominenten bepaalt na een eerste stemronde bij het lezerspubliek van Data News welke bedrijven winnen. De redactie van Data News kiest de ICT Personality of the Year 2024.

Kristof Van der Stadt, hoofdredacteur Data News:
“Het valt op hoe onze awards jaar na jaar Belgisch kleuren. Belgische ICT-klanten appreciëren duidelijk lokale technologie en oplossingen en eisen van internationale spelers en multinationals ook steeds meer lokale dienstverlening en garanties rond bijvoorbeeld data en privacy. Met Mitch De Geest schuiven we een ondernemende ICT Personality of the Year naar voor die zijn telecombedrijf Citymesh al bijna 20 jaar door woelig vaarwater loodst. En dat met steeds meer ambities. Citymesh – ondertussen onder de vleugels van Cegeka – legt onder zijn leiding Proximus, Orange en Telenet het vuur aan de schenen. En binnenkort wordt dat zelfs een volwaardige vierde telecomspeler samen met het Roemeense Digi. Belgisch ondernemerschap, bewezen resultaten, ambitie én veerkracht: Mitch De Geest heeft wat we zoeken in een ICT Personality of the Year.”

De winnende bedrijven in de 13 categorieën:
1. Belgian Tech Scale-up Company of the Year: RoboVision
2. Belgian Tech Startup Company of the Year: HenchMan
3. Business Communications Innovator of the Year: Proximus
4. Customer Centric IT Company of the Year: Cegeka
5. Cybersecurity Company of the Year:NRB
6. Data Center Services Company of the Year: Atos
7. Artificial Intelligence Company of the Year: NVIDIA
8. Enterprise Application Innovator of the Year: ServiceNow
9. Enterprise IT Services Company of the Year: Tata Consultancy Services (TCS)
10. Cloud & IT Infrastructure Innovator of the Year: Google Cloud
11. IT Recruiting & Sourcing Company of the Year: Amon
12. IT Services SMB of the Year: VanRoey
13. Most Sustainable ICT Company of the Year: LCL Data Centers

Op dinsdag 4 juni 2024 brengt het magazine Data News een uitgebreid interview met Mitch De Geest als nieuwe ICT Personality of the Year.

Over Data News

Als de referentie in België legt het magazine Data News al sinds 1979 de brug tussen IT-toepassingen, technologie, IT-managers en eindgebruikers bij ondernemingen, overheid, onderwijs en IT-verenigingen.

Met de dagelijkse nieuwsbrief en de website datanews.be legt het sterk de focus op Belgisch nieuws, trends en opinies. Dat wordt aangevuld met dossiers, internationale berichtgeving en praktijkverhalen. De rubriek ‘Careers’ focust op loopbaanontwikkeling en interessante carrièrewendingen.

Data News brengt ook 2 gidsen uit: Career Guide en ICT Guide.

Events ondersteunen de redactionele invulling: de Data News Awards for Excellence, de verkiezing van de CIO of the Year en She Goes ICT.

Kristof Van der Stadt, hoofdredacteur
kristof.van.der.stadt@datanews.be