CIM Internet Survey : Knack.be/LeVif.be volgt de stijging van het mobiel internet

03 juni 2016

De mobiele versie van de nationale nieuwssite Knack.be/LeVif.be wordt steeds meer geraadpleegd en de website blijft zeer selectief op hogere profielen.

Knack.be/LeVif.be bereikt nog altijd meer dan 2.000.000 real users en staat daarmee op de eerste plaats als nieuwssite in België, als men geen rekening houdt met de populaire sites HLN.be en Nieuwsblad.be die natuurlijk een ander publiek aanspreken. 731.617 real users surften via hun Smartphone naar de site. Dit is een stijging van 45% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Men surft ook meer via PC/Laptop en Tablet. Dit stijgt respectievelijk met 22% en 19%. Deze tendens zet zich al meer dan één jaar voort, want sinds april 2015 stijgt het bereik zowel via Smartphone als via Tablet.

Knack.be/LeVif.be scoort zeer goed op hogere profielen. De site is erg selectief op mannen die behoren tot de sociale groepen 1-2 (selectiviteitscijfer 222) en op managers (186).

De verschillende rubrieken volgen die tendens. De Lifestyle website Weekend.be bereikt vooral vrouwen die tot de sociale groepen 1-2 behoren (225) en profielen die een hogere opleiding gevolgd hebben (214). De Business website Trends.be bereikt dan weer vooral mannen van 18-44 jaar die behoren tot de sociale groepen 1-4 (230).

Wat het aantal views betreft, stellen we vast dat de site bijna 30.000.000 page views telde in de maand april. Tijdens de werkuren surft men vooral naar de News&Business sites DataNews.be, Trends.be en Knack.be/LeVif.be. De Lifestyle websites Plusmagazine.be en Weekend.be worden daarentegen vooral thuis geraadpleegd.