51 bedrijven genomineerd voor de 4de editie van Trends Impact Awards

11 augustus 2025

51 bedrijven genomineerd voor de 4de editie van Trends Impact Awards

De duurzaamheidsawards van Trends bekronen ook dit jaar bedrijven die duurzame waarde creëren voor onze samenleving.

Voor deze vierde editie van de Trends Impact Awards gaat Trends, in samenwerking met PwC en Antwerp Management School, opnieuw op zoek naar bedrijven die met hun projecten een duurzame impact hebben op onze samenleving. En dit in 5 categorieën. De jury, samengesteld uit journalisten, experts en academici, nomineerde 51 bedrijven om hun project in september te komen pitchen. De jury’s zullen uiteindelijk de winnaars kiezen van elk van de Trends Impact Awards en van de Trends Global Impact Awards bij de grote en de kleine bedrijven. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de awardshow op 13 november 2025 in het Maison de la Poste in Tour & Taxis. 

In 2022 lanceerde het magazine Trends als eerste nieuwsmedium zijn eigen duurzaamheidsawards voor Belgische ondernemingen onder de naam Trends Impact Awards. Na 3 jaar zijn de Trends Impact Awards een referentie geworden in België voor de erkenning van bedrijven die strategieën implementeren die een positieve impact genereren en duurzame waarde creëren. Zo ook voor deze vierde editie in 2025. De Trends Impact Awards zijn een initiatief van Trends in samenwerking met PwC en Antwerp Management School. 

Vijf categorieën

We reiken diverse Trends Impact Awards uit aan impactvolle bedrijven in vijf categorieën. Dit zijn de categorieën: 

•    De Trends Impact Award voor Klimaatacties 
•    De Trends Impact Award voor Circulaire Economie 
•    De Trends Impact Award voor Gezondheid en Welzijn 
•    De Trends Impact Award voor Gelijkheid en Inclusie 
•    De Trends Impact Award voor Biodiversiteit

Voor elk van de categorieën wordt een onderscheid gemaakt tussen grote en kleine bedrijven (op basis van de officiële Europese kmo-definitie). Ook zal één groot en één klein bedrijf de overkoepelende Trends Global Impact Award in de wacht slepen. 

Tenslotte zullen dit jaar voor de eerste keer ook 2 Publieksprijzen worden uitgereikt, één voor een KMO en één voor een grote onderneming die tussen 14 augustus en 14 september het meeste stemmen heeft behaald bij het grote publiek. De stemmen zullen verzameld worden op www.trendsimpactawards.be.

De 51 genomineerde bedrijven zijn:

In de categorie ‘Klimaatacties’:
-    Biolectric
-    Drylock Technologies
-    EDFI Management Company
-    Holcim Belgium
-    Locquet Power & Light
-    Vlassak Verhulst
-    Zero.Brussels – levv
-    AG Insurance
-    D-Carbonize

In de categorie ‘Circulaire Economie’: 
-    Acco-Gran
-    Bel Albatros
-    CFE
-    Ecoo
-    Happy Hours Market
-    HASA OPTIX
-    Hydro Building Systems Belgium
-    Mewa Servibel
-    MOOV360
-    No Waste Republic
-    Relieve Group
-    Return2sender
-    Too Good To Go
-    Woosh

In de categorie ‘Gezondheid en Welzijn’: 
-    AG Insurance
-    Delhaize Le Lion
-    eBloom
-    FEBELCO
-    KAMEO Bikes
-    kPNIBelgium
-    Teamleader

In de categorie ‘Gelijkheid & Inclusie’: 
-    Saskia Shutt Designs
-    Cera
-    Eight
-    Empathy Lab
-    Pearl Dental Center – Brussels
-    FOD Sociale Zekerheid
-    Impactoo
-    Le monde d’Ayden
-    OMGEVING
-    Pulse Foundation
-    Randstad Group Belgium
-    S.M.A.K. - Stedelijk Museum voor Actuele Kunst
-    Synergit
-    U’HOPE Company

In de categorie ‘Biodiversiteit’: 
-    Coca-Cola Europacific Partners Belux
-    Duckwing Outdoor
-    Fishway
-    La Chocolaterie Galler
-    OMGEVING
-    Revive
-    SGS Benelux 

Ontdek meer informatie op trendsimpactawards.be 

OVER ROULARTA MEDIA GROUP

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met bijna 1.200 medewerkers en een totale omzet van 320 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

OVER TRENDS

Het businessmagazine Trends/Trends-Tendances en de businesszender Kanaal Z/Canal Z vormen samen met het handelsinformatieplatform Trends Business Information (TBI) en de events de grootste businesscommunity van België.
Trends en Trends-Tendances zijn de leidende financieel-economische nieuwsmagazines in België en tellen zo’n 301.000 lezers per week¹. Online krijgen ze gemiddeld 1.030.020 webbezoeken per maand¹.
Kanaal Z en Canal Z brengen als enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. 

¹Bron: CIM 2024

CONTACT

Amid Faljaoui
Chef redacteur Trends-Tendances en Kanaal Z
amid.faljaoui@trendscanalz.be

Stijn Fockedey
Hoofdredacteur Trends en Kanaal Z
stijn.fockedey@trendskanaalz.be