Geschiedenis

Print

Het internet

Roularta trekt vanaf einde jaren negentig ook de kaart van het nieuwe medium, internet. De magazinetitels ontwikkelen hun eigen sites binnen één grote nieuwskoepel. Knack.be en levif.be bereiken meer dan 3 miljoen unieke bezoekers per maand.

Roularta bouwt geleidelijk aan één grote newsroom. Het Brussels Media Center wordt één groot redactiehuis voor magazines, televisie (Kanaal Z) en internet.

Voor elke specialiteit heeft Roularta een eigen magazine met topredacteurs die de actualiteit volgen binnen hun specialiteit en permanent korte berichten brengen via de websites, wekelijks of maandelijks artikels schrijven voor de magazines en telkens het belangrijk genoeg is, zorgen voor commentaar, duiding en interviews op Kanaal Z-TV. Alle sectoren worden gecovered : politiek, economie, industrie, beurs, maatschappij, geneeskunde, lifestyle, sport, cultuur, enz.

De reclameregie Roularta Media heeft 3 packs met miljoenen kwalitatieve pageviews aan te bieden : het Knack (Vif)-pack, het Trends-pack en het lifestyle-pack van Roularta.

Ook de divisie Gratis Pers omarmt vanaf 2001 het nieuwe medium met de zoekertjessite Easy.be. Begin 2007 gaat Roularta op dit vlak een partnership aan met de groep Rossel. Easy.be wordt vlan.be, de grootste zoekerssite voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië met immovlan.be en autovlan/auto.be.

Voor de jobadvertenties wordt in 2013  een nieuwe site streekpersoneel.be gelanceerd.

Roularta Local Media heeft altijd gezorgd voor adequate marketing-oplossingen voor de locale adverteerder. Aanvankelijk met printmedia zoals de huis-aan-huisbladen en De Zondag en geleidelijk aan met alles wat mogelijk is op het internet.

Roularta is sinds 2009 Google Premium Partner en zorgt voor de campagnes Google AdWords en Google Display van zijn locale adverteerders.

De services worden uitgebreid en groeien uit tot een compleet "DIGILOCAL"- pakket :
Roularta zorgt voor websites en webshops. Roularta is reseller en aandeelhouder van Proxistore, een onderneming die gegeolokaliseerde reclame plaatst op een netwerk van nieuwssites die 80 % van de Belgische bevolking bereiken en die ook reeds actief is in Frankrijk en Spanje. Roularta kan via Proxiletter gegeolokaliseerde reclame plaatsen in de nieuwsbrieven die de groep via het internet uitstuurt. Roularta kan zorgen voor een efficiënte marketing-aanpak via Facebook.

En in 2016 lanceert Roularta het e-commerce-platform Storesquare ism KBC en Unizo.
Dit maakt het mogelijk voor locale handelszaken om meteen te starten met directe verkoop via het internet. Storesquare zorgt voor de logistiek, de betaling en de marketing en het Digilocal-team van Roularta ontzorgt.

Roularta lanceert het pakket DIGILOCAL, een  full service op vlak van marketingoplossingen voor de lokale adverteerder.

KW lanceert een gebruiksvriendelijk en gepersonaliseerd nieuwsplatform KWestie. De surfer kiest zelf over welke onderwerpen je graag nieuws wil lezen.

In 2018 neemt Roularta de Belgische activiteiten van Sanoma over met o.a. de websites libelle.be en flair.be voor een specifieke vrouwelijke doelgroep en met het internetplatform She Deals met speciale aanbiedingen voor die doelgroep.