Roularta Media Group en AP Hogeschool organiseren Masterclass 'Sustainable Communication'

20 december 2022

Roularta Media Group en AP Hogeschool organiseren Masterclass 'Sustainable Communication'

Op maandag 30 januari en donderdag 2 februari 2023 organiseren Roularta en AP Hogeschool een tweedaagse Masterclass Sustainable Communication voor professionals uit de wereld van media, communicatie en marketing. Aan de hand van cases, lezingen, workshops en debatten vertellen experts hoe je als bedrijf een discours over duurzaamheid kunt uitbouwen.

Een correcte en geloofwaardige communicatie over duurzaamheid wordt de komende jaren een van de belangrijkste uitdaging voor bedrijven. Hoe bouw je als bedrijf zo’n verhaal op? Hoe maak je duurzaamheid zichtbaar voor je consumenten? En hoe communiceer je daar helder en authentiek over?

In deze tweedaagse masterclass delen tal van experts, merken, sociale ondernemingen en bedrijven hun visie en ervaringen op dat vlak. Op het programma staan o.a. uiteenzettingen over de cases van De Kringwinkel, Lidl, Dopper, Close-the-Gap, Trends, Toogoodtogo en Roularta; lezingen van Victor Buisseret (Comm to Zero), Joeri Van den Bergh (INSITES CONSULTING), Britt Buseyne (podcaster en schrijver), Chris van Gils (AP Hogeschool en ContentMoon) en Bart Lombaerts (Spycke), en een afsluitend debat over de rol van media in duurzame communicatie.

Voor wie is deze workshop? Voor alle media- en marketingprofessionals: communicatie-experts, woordvoerders, journalisten, marketeers, media-agentschappen, overheden, docenten en alumni journalistiek-communicatie & marketing,…

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Als mediabedrijf hebben we de voorbije jaren heel sterk ingezet op duurzaamheid. We hebben onze ambities gekoppeld aan Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Duurzaamheid is de rode draad in al onze activiteiten én in onze communicatie. We willen mensen niet enkel informeren over wat we doen, maar hen ook sensibliseren. Met deze masterclasses dragen we ons steentje bij op het vlak van duurzaamheidseducatie. Want hoe meer good practices bekend raken, hoe beter andere bedrijven zich duurzaam kunnen positioneren.”

Harold van der Kraan, Opleidingshoofd Communicatie en Journalistiek AP Hogeschool: “De nieuwe generatie journalisten, communicatieprofessionals en marketeers kiest voor bedrijven die het verschil maken op het vlak van duurzaamheid. Meer nog: vaak wil deze doelgroep zelf impact hebben. In onze bacheloropleidingen communicatie en journalistiek zien we dat het in een snel veranderend medialandschap zaak is om zoveel en zo vaak mogelijk te blijven leren & bij te scholen. Daarom zijn we graag partner in dit verhaal rond sustainability.”

Praktische informatie?

Over Roularta Media Group. Roularta Media Group is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale gecombineerde omzet van ruim 300 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. Roularta is een grote speler op de Nederlandse markt, door de overname van 20 magazines met o.a. EW, de Nederlandse Knack. Roularta heeft een hypermoderne offsetdrukkerij die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en omstreken. Roularta bezit krachtige digitale tools, zoals de digitale kiosk, de app en websites “Mijn Magazines”, met abonnementen toegankelijk voor heel de familie. RMG is een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector. www.roularta.be

Over AP Hogeschool. AP Hogeschool Antwerpen is een pluralistische hogeschool met campussen in Antwerpen, Mechelen en Turnhout. In totaal studeren er zo’n 15.000 studenten. De hogeschool biedt 28 professionele bacheloropleidingen aan en 16 graduaatsopleidingen. Ook de wereldbefaamde Schools of Arts (Koninklijk Conservatorium Antwerpen en Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) horen tot AP Hogeschool.