ADVERTORIAL

Print

CONCEPT

Adverteerders kunnen in de Roularta-magazines hun reclameboodschap brengen onder de vorm van een artikel of een reportage waarvan de inhoud door de adverteerder zelf bepaald wordt.

Algemene spelregels

  • De publireportage onderscheidt zich duidelijk van de redactionele pagina’s.
  • U bepaalt zelf het aantal pagina's.
  • U bepaalt zelf de inhoud 
  • Het materiaal wordt door de adverteerder aangeleverd of kan worden opgemaakt door onze afdeling Custom Media. In dit geval brengen wij een technische kost in rekening (tarief op aanvraag) 

Spelregels 

* News & Business: Knack, Le Vif/L'Express, Knack Focus, Le Vif Focus, Sport Magazine (N+F), Trends-Trends/Tendances (N+F), Datanews (N+F), Grafisch Nieuws (N+F), M&C (N+F), Verpakking&labelmagazine (N+F)
* Women: Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair N, Flair F, Feeling, GAEL, La Maison Victor, Knack Weekend, Le Vif Weekend, Nest (N+F), Trends Style (N+F), Plus Magazine (N+F)

  • Label Advertorial of Publireportage (N+F), min. font 11 pt
  • Label verplicht bovenaan, zowel voor een enkele pagina als voor een spread
  • Gebruikte typo moet verschillend zijn van de redactioneel gebruikte lettertypes
  • Gebruikte kolomstructuur moet verschillend zijn van de redactioneel gebruikte kolombreedtes
  • Logo van de klant moet verplicht vermeld worden, op elke spread
  • Advertorials bevatten minstens 50% tekst
  • Plaatsing: de plaatsing in een relevante content is gewenst, maar kan niet gegarandeerd worden

PRIJS

Idem officieel reclametarief.

Roularta Media kan instaan voor de realisatie: prijs op aanvraag
 

Voorbeeld van een advertorial print & online: