De Zondag maakt lezers wegwijs in investeren

07 mei 2024

Dit voorjaar lanceert het weekblad De Zondag voor het eerst ‘Wegwijs in Investeren’, een unieke eventformule met keynote speaker Paul D’Hoore en vooraanstaande aanbieders uit de financiële, vastgoed- en collectables sector. Op 21, 22 en 23 mei helpen zij beginnende investeerders op weg in respectievelijk Roeselare, Gent en Leuven.

Het is niet de eerste keer dat De Zondag zijn schouders zet onder een evenement. Met Nieuwbouwzondag en Renovatiezondag bouwde het grootste weekblad van Vlaanderen een succesformule die redactionele dossiers in De Zondag combineert met bezoekdagen bij aanbieders uit de sector. Dit voorjaar komt daar een derde initiatief bij: Wegwijs in Investeren.

Bart Casteleyn, Hoofdredacteur De Zondag:
“Met De Zondag willen we onze 1,3 miljoen lezers elke week informeren en inspireren. Dat doen we uiteraard met interessante artikels en leuke tips in onze boeiende krant, maar daarnaast organiseren we daarvoor ook steeds vaker evenementen. Zo klinkt de vraag naar financieel advies steeds luider bij onze lezers: die nood beantwoorden we nu met het event ‘Wegwijs in Investeren’.”

Het doel van het evenement is om De Zondag-lezers te informeren over de diverse mogelijkheden in de investeringswereld, passend bij hun beschikbare kapitaal. Of je nu een beginnende belegger bent of al enige ervaring hebt, ‘Wegwijs in Investeren’ biedt een platform om kennis te vergaren en inzichten te delen.

Staatsbon bijna vervallen

Die inzichten komen ook niets te vroeg. Vanaf september komt meer dan 20 miljard euro vrij dankzij het vervallen van de staatsbon. Geld dat hoogstwaarschijnlijk opnieuw geïnvesteerd zal worden. Met ‘Wegwijs in Investeren’ plant De Zondag al een gouden zaadje bij potentiële investeerders ruime tijd vooraf.

Gratis toegang

Zoals De Zondag gratis mee te nemen is bij bakkers en supermarkten dankzij adverteerdersinkomsten, is ook ‘Wegwijs in Investeren’ volledig gratis voor de particulier – hetzelfde geldt overigens voor Nieuwbouwzondag en Renovatiezondag.

Arne Chys, Product Marketeer De Zondag:
“Investeren is niet alleen voor de elite. De Zondag wil financiële inzichten toegankelijk maken voor iedereen. Investeren is een krachtig instrument voor financiële groei en stabiliteit voor iedereen die de moeite neemt om het te verkennen. Als ‘Wegwijs in Investeren’ een antwoord biedt op de noden van onze lezers, zijn we in onze opzet geslaagd!”

Evenementdetails*

• Wanneer & waar:
    • Roeselare: 21 mei
    • Gent: 22 mei
    • Leuven: 23 mei
  • Programma:
    • 19u00: deuren geopend
    • 19u30: keynote met Q&A door Paul D’Hoore, financieel expert van VTM Nieuws, over de verschillende investeringsmogelijkheden afgestemd op diverse budgetten
    • 20u30: mogelijkheid om infostanden van vooraanstaande en lokale aanbieders uit de investeringssector te bezoeken

*Opgelet: de vermelde timings en programma-inhoud zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Raadpleeg de officiële kanalen van De Zondag of Wegwijs in Investeren voor de meest actuele informatie.

Bezoek website

Over De Zondag

De Zondag is het grootste gratis weekblad van het land en wordt uitgegeven door Roularta Local Media. Wekelijks informeert en inspireert De Zondag meer dan 1,3 miljoen lezers in Vlaanderen en Brussel op een uniek moment: bij een lekker en uitgebreid ontbijt op zondagochtend.

Volg De Zondag op Facebook en Instagram.

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Bart Casteleyn, Hoofdredacteur
bart.casteleyn@roularta.be