Roularta Media Group verwelkomt COO Jeroen Mouton

10 april 2024

Vanaf 1 juni versterkt Jeroen Mouton het management van Roularta Media Group (RMG) als COO. Jeroen zal instaan voor de operationele implementatie van de RMG strategie, met bijzondere aandacht voor de efficiëntie en optimalisatie van de operationele processen van de groep. RMG heeft als beursgenoteerd bedrijf in de mediasector een ambitieuze strategie, die gericht is op digitalisering, innovatie, consolidatie en duurzaamheid. In de ondersteuning van deze strategie vervult de COO een sleutelrol in België, Nederland en Duitsland.

Jeroen Mouton (°1974), Master in Applied Economics (UG), heeft 25 jaar ervaring in financieel management. Hij werkte onder andere bij Sioen en Daikin, respectievelijk als Group Controller en Finance Manager en bij Roularta Media Group als CFO. Sinds 2022 was hij als CFO aan de slag bij Kinepolis.

Jeroen Mouton:

“Dankzij de investeringen in digitalisering en de overnames van de laatste jaren, heeft RMG een indrukwekkende portfolio van sterke mediamerken opgebouwd. Samen met het managementteam kijk ik ernaar uit om bij te dragen tot de verdere groeistrategie van RMG.”

Xavier Bouckaert, CEO:

“Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Jeroen te verwelkomen als COO in ons getalenteerd managementteam."

Download foto

Over Roularta Media Group:

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Xavier Bouckaert
xavier.bouckaert@roularta.be