Roularta Media Group stelt Stijn Fockedey aan als nieuwe hoofdredacteur van Trends en Kanaal Z

22 mei 2024

Stijn Fockedey start vanaf 1 juni 2024 als hoofdredacteur van Trends/Kanaal Z. Hij volgt daarmee Wim Verhoeven op.

Stijn Fockedey studeerde geschiedenis en journalistiek en werkt voor Roularta Media Group sinds 2008. Hij begon zijn carrière bij De Krant Van West-Vlaanderen en de webredacties van Knack en Trends. Van 2011 tot 2023 was hij redacteur retail, technologie en telecom bij Trends. Hij was lid van de ad interim hoofdredactie van Trends/Kanaal Z en in die voorbije periode startte hij mee de vernieuwde website en de eenmaking van de redacties van Trends en Kanaal Z op. Dat werk wordt nu verder gezet met veel multimediale ambitie.

Jan De Meulemeester zal Stijn ondersteunen als Head of Business News. Jan neemt hierbij zowel de aansturing van het Nederlandstalige redactieteam van Kanaal Z als het Franstalige team van Canal Z op zich en wordt zo verantwoordelijk voor alle audiovisuele business content op de zenders en online.

Stijn Fockedey:
“Het is een groot privilege om de stem van de ondernemer te laten weerklinken in onze samenleving. Dit is een tijd waarin de inzichten en innovaties van ondernemers en van andere ambitieuze mensen meer dan ooit nodig zijn. Hoofdredacteur worden van Trends/Kanaal Z is een jongensdroom die werkelijkheid wordt. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team kwalitatieve en inspirerende journalistiek te blijven leveren die de zakelijke wereld stimuleert en die de brug slaat naar de politiek en de rest van de samenleving. Zowel via het magazine als op TV, maar bovenal digitaler dan ooit."

Uitgever Karen Hellemans:
“Met Trends/Kanaal Z zijn we de grootste business community van het land. Ik ben ervan overtuigd dat we met Stijn als hoofdredacteur en Jan als head of business news onze multimediale groei-ambities verder kunnen waarmaken. Ze kunnen rekenen op een team met ontzettend veel inhoudelijke expertise en zijn de juiste mensen op de juiste plek voor alle nieuwe projecten die op touw staan.”

Over Trends/Kanaal Z

Trends en Kanaal Z vormen de grootste business community van het land.

Trends is al bijna 50 jaar lang het leidende financieel-economische nieuwsmagazine in België. Trends en diens Franstalige tegenhanger Trends-Tendances bereiken wekelijks 332.000 lezers¹ en maandelijks 600.000 unieke webbezoekers¹.

De businesszender Kanaal Z, die dit jaar zijn 25e verjaardag viert, telt samen met diens Franstalige tegenhanger Canal Z dagelijks meer dan 467.000 kijkers¹.

¹Bron: CIM 2023

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.

Karen Hellemans, Uitgever
karen.hellemans@roularta.be