Overname Helden Magazine versterkt Nederlandse marktpositie van Roularta Media Group

16 oktober 2023

Roularta Media Group neemt de titel Helden Magazine over via zijn (100%) Nederlandse dochteronderneming, Roularta Media Nederland BV. Met deze overname versterkt Roularta Media Group opnieuw zijn marktpositie in Nederland, specifiek in het sportsegment. Eerder nam de mediagroep ook al WPG Media over, waarmee het voet aan wal zette bij het mindfullnesssegment.

Met de toevoeging van Helden Magazine aan de merkenportfolio van Roularta Nederland – die nu 29 magazinetitels telt – worden de sportliefhebbers in hun lezerspubliek voortaan nog veelvuldiger bediend. Andere sporttitels in de Nederlandse portfolio zijn bijvoorbeeld Fiets en Formule 1.

Helden Magazine is opgericht in 2009 en brengt persoonlijke verhalen over sporters. Verhalen over glorierijke sportprestaties, maar evenzeer over de andere kant van de medaille.

Helden Magazine heeft een printbereik van 175.000 lezers per editie en een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies via de website en sociale media. De podcast wordt door ruim 20.000 luisteraars per maand beluisterd.

Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland:

“Ik ben ontzettend blij dat we Helden Magazine mogen toevoegen aan ons portfolio. Het is een geweldig mediamerk en een prachtig product met veel potentieel om verder uit te bouwen. Ik ben ook erg blij dat Barbara Barend aan de titel verbonden blijft. We hebben er veel zin in om samen met haar en het team achter Helden de titel verder door te ontwikkelen en te laten groeien.”

Barbara Barend, founder en directeur van Helden:

“Ik ben ontzettend blij dat we Helden op deze manier duurzaam kunnen voortzetten. Met veel plezier hebben we Helden de afgelopen jaren zelfstandig gemaakt. Nu is de tijd aangebroken onderdeel te worden van een grotere club om ook de volgende stappen te kunnen zetten. ”

Over Roularta Media Group (RMG)

RMG is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en marktleider op het vlak van magazinemerken (algemeen-en businessnieuws, vrouwen- en lifestylemerken) in het Nederlands en het Frans, van lokale media in Vlaanderen  (vooral zondagskranten,  location-based advertising online en via tv-screens,  networking events enz.), van provinciekranten (Krant van West-Vlaanderen) en van financiële en businesskranten (De Tijd en L'Echo, waarin RMG een 50% participatie heeft).

In Nederland heeft RMG het op één na grootste portfolio van magazinemerken (opinie, beleggen, 50+, sport, lifestyle en special intrest).

In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers.

Met Roularta Printing Services beschikt RMG ook over de grootste offsetdrukkerij in België. Hier worden kwaliteitskranten, tijdschriften en -catalogi voor de Belgische en buitenlandse markt gedrukt.

In totaal zijn er binnen Roularta Media Group ± 1.300 werknemers op voltijdse basis tewerkgesteld. De geconsolideerde omzet bedraagt 343 miljoen euro.

Erwin van Luit
CEO Roularta Media Nederland