Onze nieuwe website is nog maar het begin

16 februari 2023

Onze nieuwe website is nog maar het begin

Een volledig vernieuwde website voor Trends/Trends-Tendances en Kanaal Z/Canal Z, een nieuwe stap in de creatie van de grootste business en finance community van België.

De opmerkzame surfer zal het opgemerkt hebben. Sinds maandag jongstleden zitten de websites van de magazines Trends en Trends-Tendances in een nieuw jasje. Maar dit is veel meer dan een nieuwe jas. Op technisch vlak migreerden Trends en Trends Tendances naar een veel flexibeler Wordpress CMS-platform. Op inhoudelijk vlak worden de websites www.trends.be en www.tendances.be de online verzamelplaats voor alle content van Trends, Trends-Tendances en ook alle Kanaal Z en Canal Z video-contenten.

Trends/Trends-Tendances en Kanaal Z/Canal Z zijn immers al een tijd één redactie, één operationele leiding en journalisten die zowel in de magazines, op de websites en social media als in het tv-nieuws verschijnen. Op www.trends.be en www.tendances.be komt alle informatie nu allemaal mooi samen.

Wim Verhoeven, hoofdredacteur Trends: “Dit is nog maar het begin. Over enkele maanden openen we een gloednieuwe, multimediale Tv-studio. De grootste business-studio ooit gebouwd in Vlaanderen. We zullen er het televisienieuws opnemen, maar er is ook ruimte voor webinars of debatten. Er komt een videowall, een greenkey, een opnamestudio voor podcasts enz."

Roularta Media Groep investeert fors in de favoriete media van haar lezers, surfers, kijkers en luisteraars.

Amid Faljaoui, hoofdredacteur Trends-Tendances: “Trends-Tendances blijft voortdurend innoveren en ondernemen. Met het uitdiepen van een structurele samenwerking met het magazine Trends, de website Trends.be en het televisiekanaal Kanaal Z/Canal Z biedt het Trends-merk financieel-economische content aan in alle formats, via alle distributiekanalen en op elk ritme (dagelijks, wekelijks). Trends en Trends-Tendances worden op die manier de belangrijkste aanbieder van financieel-economische informatie in België."

De bezoekers van de nieuwe www.trends.be/www.tendances.be, de lezers van het magazine Trends/Trends-Tendances en de kijkers van Kanaal Z/Canal Z vormen vanaf nu met voorsprong de grootste business en finance community van België, het nummer één voor financieel-economisch nieuws en duiding. Want een verhaal dat het scherm van Kanaal Z én de kolommen van Trends haalt, bereikt een gigantisch doelpubliek (zie tabel).

Website Unieke Bezoekers/Maand Bezoeken/Maand Pageviews/Maand
www.trends.be & www.tendances.be 497.200 [1] 897.100 [1] 2.240.900 [1]
Tijdschrift Lezers/Week Gemiddelde Oplage
Trends & Trends-Tendances magazine 332.200[2] 53.900 [3]
TV-kanaal Kijkers/Dag Kijkers/Week Kijkers/Maand
Kanaal Z & Canal Z 408.559[4] 1.487.817 [4] 3.115.931 [4]

Bronnen:

1. CIM Internet, maandelijks gemiddelde Q3 2022
  2. CIM 2021-2022, Readers Last Period, Print & Digital Versions
  3. CIM Brand Reports maart 2022
  4. CIM TV / Transfer / Arianna, Nationaal, Totaal Dag, Live(geconsolideerd), 4+, Timeperiods, RCH, 2021

De bezoekers van de nieuwe www.trends.be en www.tendances.be zijn vanaf nu in één oogopslag mee met het financieel-economische nieuws van het moment. Altijd toegankelijk en meestal met een korte, heldere video. In de pluszone kunnen zij alle content lezen van de magazines. En op de videopagina en door de hele website kunnen zij het nieuws en de bedrijfsverhalen van Kanaal Z/Canal Z bekijken of herbekijken en de podcast beluisteren. Op die manier maken de merken Trends en Trends-Tendances meer dan ooit hun multimediale missie waar om :financieel-economisch nieuws naar de lezer, surfer, kijker, luisteraar te brengen waar, wanneer en hoe hij/zij dat wil.