Le Vif in een nieuw jasje op 40ste verjaardag

10 maart 2023

Le Vif in een nieuw jasje op 40ste verjaardag

Ter gelegenheid van zijn 40-jarig bestaan krijgt het le Vif-pakket een nieuwe strakke lay-out, een gloednieuw logo, nieuwe rubrieken en nog meer digitale content. Ook Focus Vif krijgt een nieuwe impuls.

Anne-Sophie Bailly, hoofdredacteur van Le Vif: "Het is met veel enthousiasme dat we een vernieuwde le Vif uitbrengen, jonger, moderner en eigentijdser, maar trouw blijvend aan de pijlers die het al 40 jaar tot een succes maken: een diepgaande en gerichte benadering van Belgisch en internationaal nieuws. Altijd met het idee om kwaliteitsinformatie te verstrekken en de lezers aan te moedigen om te durven twijfelen.”

Inhoudelijk integreert het blad een sportrubriek en vindt het zichzelf opnieuw uit door meer nadruk te leggen op nieuwe onderwerpen zoals persoonlijke financiën, gezondheid en seksualiteit.

Anne-Sophie Bailly: "De gezondheids- en koopkrachtcrisis tonen aan hoe essentieel betrouwbare en relevante informatie is. Geld en gezondheid behoren tot de belangrijkste zorgen van onze lezers. Meer dan ooit zetten we daarop in.”

Focus Vif wordt op zijn beurt verder uitgebreid met alle mogelijke vormen van cultuur. Popcultuur, muziek, film, televisie, maar ook literatuur, tentoonstellingen, beeldende en uitvoerende kunst worden samengebracht in een vernieuwde Focus Vif. Focus Vif wordt zo gepositioneerd als de culturele bijlage bij uitstek, jong, fris, eigengereid en resoluut toekomstgericht.

Niels Famaey, Uitgever: "Met de integratie van alle cultuur in Focus Vif werkt de redactie verder aan een duidelijke positionering van het Vif-pakket. Wekelijks vindt de lezer Belgische politiek, internationaal nieuws, wetenschap, gezondheid, sport en debatten in Le Vif, cultuur en entertainment in Focus Vif en lifestyle en human interest in Le Vif Weekend.”

Vanzelfsprekend wordt ook de digitale inhoud op levif.be sterk uitgebreid. Dankzij een reeks analyses, fact-checks, podcasts, quizzen, enz. blijven Le Vif-lezers overal en altijd op de hoogte. 24/24.

De drie magazines blijven uiteraard beschikbaar in het digitale aanbod van de MijnMagazines app, de online kiosk die abonnees toegang geeft tot de inhoud van alle titels van de Roularta Media Group.

OVER LE VIF

Le Vif is het belangrijkste nieuwsmagazine in Franstalig België. Het verschijnt elke donderdag samen met het kwaliteitsvolle lifestylemagazine Le Vif Weekend en de culturele bijlage Focus Vif. De lezers van Le Vif zijn hoger opgeleide, leergierige en nieuwsgierige mannen en vrouwen van ouder dan 30 jaar, die de uitdagingen van hun tijdperk wil begrijpen.

Oplage: 62.808 exemplaren

Lezersbereik print: 407.018