Data News kiest Luc Van den hove (imec) tot ICT Personality of the Year 2023

25 mei 2023

Data News kiest Luc Van den hove (imec) tot ICT Personality of the Year 2023

Het IT-magazine Data News benoemde Luc Van den hove, voorzitter en CEO van imec, tot ICT Personality of the Year 2023. Dat gebeurde op de 24e editie van de Data News Awards for Excellence, die donderdag 25 mei werden uitgereikt tijdens een prestigieuze gala-avond. Met 1300 gasten, onder wie talloze topfiguren uit de IT- en zakenwereld, was het een van de grootste edities ooit. De Data News Awards for Excellence bekronen jaarlijks bedrijven die zich met hun producten en diensten in de ICT-sector hebben onderscheiden.

Een professionele jury bestaande uit IT-prominenten bepaalt welke bedrijven winnen. De redactie van Data News kiest de ICT Personality of the Year 2023.

Kristof Van Der Stadt, hoofdredacteur Data News:

“De afgelopen jaren zagen we steeds meer Belgische bedrijven onder de genomineerden en winnaars en die trend wordt dit jaar bevestigd. Tien van de veertien winnaars zijn volledig Belgische ICT-bedrijven. En met Luc Van den hove schuiven we een ICT Personality of the Year naar voor die ons land op de kaart zet in de chipsector en in deep tech. Het is onder zijn leiding dat het onderzoeksinstituut imec verder door wist te groeien tot een organisatie met meer dan 5.000 medewerkers en een budget van meer dan 800 miljoen euro: een wereldspeler, en daar verdient Luc Van den hove alle lof voor.”

De winnende bedrijven in de 14 categorieën:

01/ Belgian Tech Scale-up Company of the Year ML6

02/ Belgian Tech Startup Company of the Year Aerospacelab

03/ Communications Innovator of the Year Dstny

04/ Customer Centric IT Company of the Year The Cronos Group

05/ Cybersecurity Company of the Year Eviden (Atos)

06/ Data Center Services Company of the Year LCL

07/ Deep Tech Company of the Year imec

08/ Digital Workplace Innovator of the Year Microsoft

09/ Enterprise Application Innovator of the Year Odoo

10/ Enterprise IT Services Company of the Year Tata Consultancy Services (TCS)

11/ IT Infrastructure & Cloud Innovator of the Year Google Cloud

12/ IT Recruiting & Sourcing Company of the Year Talent-IT

13/ IT Services SMB of the Year Easi

14/ Most Sustainable ICT Company of the Year Passwerk

Op dinsdag 30 mei 2023 brengt het magazine Data News een uitgebreid interview met Luc Van den hove als nieuwe ICT Personality of the Year.

Over Data News

Als de referentie in België legt het magazine Data News al sinds 1979 de brug tussen IT-toepassingen, technologie, IT-managers en eindgebruikers bij ondernemingen, overheid, onderwijs en IT-verenigingen.

Met de dagelijkse nieuwsbrief en de website datanews.be legt het sterk de focus op Belgisch nieuws, trends en opinies. Dat wordt aangevuld met dossiers, internationale berichtgeving en praktijkverhalen. De rubriek ‘Careers’ focust op loopbaanontwikkeling en interessante carrièrewendingen.

Data News brengt ook 2 gidsen uit: Career Guide en ICT Guide.

Events ondersteunen de redactionele invulling: de Data News Awards for Excellence, de verkiezing van de CIO of the Year en She Goes ICT.

Kristof Van der Stadt
Hoofdredacteur Data News