Algemene vergadering - Trading update

16 mei 2017

Op de Algemene Vergadering van 16 mei 2017 wordt voorgesteld om een bruto dividend van 0,50 euro per aandeel toe te kennen.

Roularta Media Group geeft hierbij ook een indicatie van de stand van zaken na het eerste kwartaal van 2017.

De twee bijzondere operaties die recent werden aangevat verlopen naar wens.

Het e-commerce-platform Storesquare haalt zijn objectieven en alles wijst erop dat de lanceerkosten die gepland zijn voor de periode 2015-2020 een meer dan verantwoorde investering zijn in de digitale ontwikkeling van RMG ten voordele van de locale adverteerders, de traditionele klantenkring van Roularta Local Media. Reeds meer dan 1400 winkels zijn aangesloten en het platform presenteert 200.000 producten.

De transitie van het gratis weekblad "De Streekkrant" naar "Deze Week" verloopt naar wens. De nieuwe redactionele formule valt in de smaak en een nieuw distributiesysteem gebaseerd op displays wordt stapsgewijs getest per regio, in combinatie met huis-aan-huisbedeling. De respons op meetbare acties (promoties en wedstrijden) is gegroeid met 100% en de ROI voor de adverteerders is duidelijk gegarandeerd.

Bij de tijdschriften is de lezersmarkt stabiel dank zij het zeer grote percentage abonnees.
(Meer dan 90% voor Knack, Trends N/F en Le Vif/L'Express, Plus N/F en Nest N/F).

Wat de reclamemarkt betreft wordt over de eerste vier maanden van 2017 een daling van 5 à 10% vastgesteld voor alle media (televisie, print en online al naargelang), met uitzondering van de radio. De reclamemarkt vertoont ups and downs en het is op vandaag moeilijk om een goede inschatting te maken voor het hele jaar.

Binnen de raad van bestuur van de NV Roularta Media Group wordt mevrouw Caroline De Nolf opgevolgd door Mevrouw Coralie Claeys (42) als nieuwe vaste vertegenwoordiger van bestuurder NV Verana. Coralie Claeys staat vandaag aan het hoofd van Vincent Sheppard, een Belgisch meubelbedrijf met verschillende buitenlandse vestigingen, wereldwijd bekend omwille van de collectie meubels vervaardigd in Lloyd Loom. Op vandaag vindt men Vincent Sheppard terug in hotels, restaurants en golfclubs over de hele wereld. De onderneming beschikt over een eigen productievestiging in Indonesië.

Contact Xavier Bouckaert
Rik De Nolf