Bart Casteleyn hoofdredacteur Krant van West-Vlaanderen en De Zondag

18 januari 2023

Bart Casteleyn hoofdredacteur Krant van West-Vlaanderen en De Zondag

Bart Casteleyn – al drie jaar hoofdredacteur van de Krant van West-Vlaanderen (KW) – wordt per 23 januari 2023 ook hoofdredacteur van De Zondag.

Bart (40) genoot een opleiding Journalistiek en startte in 2004 bij Roularta Media Group (RMG) als jonge journalist voor De Zondag. In 2016 werd hij hoofdredacteur van De Zondag en de andere gratis bladen van RMG om in 2018 de overstap te maken naar KW. Eerst als nieuwsmanager bij De Zeewacht, dan als adjunct-hoofdredacteur en sinds begin 2020 is hij hoofdredacteur van De Krant van West-Vlaanderen. Op de eengemaakte krantenredactie neemt hij nu ook de leiding over De Zondag.

Bart neemt de verantwoordelijkheden over van Pascal Kerkhove die beslist heeft om een andere wending aan zijn loopbaan te geven en een andere externe uitdaging aan te gaan. RMG is Pascal dankbaar voor zijn inzet en bijdrage aan het succes van KW en De Zondag.

Bart Casteleyn: “Ik was al preus dat ik een historische titel als De Krant van West-Vlaanderen mocht leiden en uiteraard ben ik nu meer dan trots dat ik dit ook kan doen bij de enige krant op zondag. De Zondag is een monument in Vlaanderen en ik zet met veel enthousiasme het goeie werk van Pascal verder.”

De Zondag is de grootste krant van het land met een bereik van 1.318.000 wekelijkse lezers. Maandelijks verschijnt ook het lifestyleblad De Zondag Magazine.

De Krant Van West-Vlaanderen (KW) is het grootste West-Vlaamse mediamerk. De Krant van West-Vlaanderen reikt tot in elke uithoek van de provincie. Dat nieuws wordt in een provinciale krant gebundeld, bovenop 5 sterke lokale kranten. In totaal bereikt KW (print en online) maar liefst 453.577 lezers per week.