Z-Food reeks zoomt in op innovaties in de agrovoedingssector

16 maart 2016

Vanaf donderdag 17 maart toont Kanaal Z in een nieuwe Z-Food reeks hoe sterk innovatie leeft in de agrovoedingssector. In 12 nieuwe afleveringen hebben we aandacht voor de wetenschappelijke en technologische vooruitgang in de sector, het belang van persoonlijk advies en begeleiding én de toegevoegde waarde van nieuwe business modellen.

De voedingsindustrie is namelijk de belangrijkste industriële sector in Vlaanderen. Innovatie, met respect voor de rijke traditie en het verleden, levert dan ook een belangrijke bijdrage aan het commerciële succes van deze sector.

Deze nieuwe reeks komt er in samenwerking met Flanders’ FOOD, dat intussen 10 jaar actief is. In deze periode werd een performant innovatieplatform uitgebouwd waar zowel grote bedrijven als kmo’s mekaar vinden en samenwerken met de relevante kennisinstellingen in Vlaanderen.

Hiermee wil men bijdragen tot een meer competitieve, innovatieve en duurzame agrovoedingsindustrie in Vlaanderen, zodat ook de toekomstige generaties kunnen genieten van lekkere voeding, passend bij een gezonde levensstijl.

Het programma kan ook online bekeken worden via www.kanaalz.be

Kanaal Z en Canal Z, brengen als enige business zenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 488.000 kijkers en op weekbasis 2.250.000 kijkers (bron CIM audimetrie), en zijn hiermee samen de grootste digitale zenders van het land.