Z-Business 4.0: hoe vindt u als onderneming het juiste evenwicht in de vierde dimensie?

30 maart 2018

Diverse trends hebben vandaag een grote invloed op onze ondernemingen: digitalisering, nieuwe technologieën, veranderende businessmodellen of millennials op de werkvloer. Die trends beïnvloeden alle schakels en processen in een bedrijf. In de nieuwe reeks Z-Business 4.0 toont KanaalZ hoe bedrijven erin slagen om zichzelf in een schakel van hun waardeketen fundamenteel heruit te vinden en zo de stap zetten naar Business 4.0.

De nieuwe economie brengt de oude uit evenwicht en duwt Business 4.0 bij almaar meer CEO’s van Belgische bedrijven hoog op de agenda. Net zoals het internet of things een revolutie ontketende in de maakindustrie, moeten ook de andere schakels in de businessketen (HR, R&D, legal, sales en marketing, …) zich heruitvinden. Maar zo’n integrale digitale transformatie gaat gepaard met significante investeringen.

De vraag die elke bedrijfsleider of ondernemer daarbij wakker houdt, is hoe hij of zij vandaag verstandige keuzes kan maken terwijl de technologie tegen een razendsnel tempo voort evolueert? Zo vormt Business 4.0 een realiteit, maar tegelijk ook een dilemma voor onze ondernemingen. Het is zoeken naar het juiste evenwicht tussen potentieel en risico om te komen tot een aangepast bedrijfs- en businessmodel.

Het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ING en BDO zochten en vonden Belgische bedrijven die pionieren in een schakel binnen hun waardeketen. Projecten bij onder meer Audi Brussel, BASF, ENGIE en Solvay tonen hoe digitaal transformeren een haalbare kaart wordt. Hoe zij ondernemen in de vierde dimensie. De reeks Z-Business 4.0 brengt die cases voor het voetlicht met boeiende en inspirerende portretten en duiding door experts.

Z-Business 4.0 komt tot stand in samenwerking met partners VBO, ING en BDO. Vanaf 29 maart tien weken lang elke donderdagavond op KanaalZ.

 

Kanaal Z en Canal Z brengen als enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 320.000 kijkers en op weekbasis 1.100.000 kijkers (bron CIM audimetrie).
 

Contact Alex Coene
Netmanager Kanaal Z

 

Tel +32 2 467 57 17  
E-mail alex.coene@roularta.be