Nieuwe leiding voor Lifestyle bij Roularta-bladen

24 augustus 2016

Fabienne Willaert wordt de nieuwe uitgever Lifestyle van de magazines van Roularta Media Group. Zij volgt in die functie Chantal Lepaige op die elders aan de slag gaat. Fabienne Willaert startte haar carrière in de reclamesector en werkte daar voor Ogilvy en McCann-Erickson. Later werd ze hoofdredactrice van Feeling, Gael en Marie Claire en ook uitgeefster bij de groep Sanoma Media. In de lifestyle-portefeuille van de magazines van de Roularta zitten Knack Weekend, Le Vif Weekend, Royals, Nest en Bodytalk.

Ruth Goossens neemt de leiding van Knack Weekend over. Zij volgt Lene Kemps op die het bedrijf verlaat. Ruth Goossens behaalde een master in de politieke wetenschappen aan de universiteit van Gent. Ze was tien jaar lang modejournaliste voor Marie Claire. De afgelopen vier jaar was zij hoofdredactrice van dat magazine. Als journaliste werkte ze onder andere voor Show Off, het magazine van de modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en het internationale magazine Mémoire Universelle.

Roularta Media Group houdt eraan Chantal Lepaige en Lene Kemps beiden te bedanken voor hun werk en inzet voor de magazines.

Knack Weekend vormt samen met Knack Focus, Knack Magazine en 18 extra edities per jaar (waaronder Bodytalk) het wekelijkse Knack-pakket. Knack telt gemiddeld ruim een half miljoen lezers (523.200, cijfers CIM 2014-1015) en Weekend is aan beide kanten van de taalgrens het toonaangevende lifestyleblad in ons land. Nest, het enige magazine voor country living in België is een maandelijks blad met net geen half miljoen lezers (487.967, cijfers CIM 2014-2015). Het koninklijke Royals tenslotte, volgt op een maandelijks ritme de actualiteit van de Europese vorstenhuizen op de voeten en telt gemiddeld 139.300 lezers (cijfers CIM 2014-2015).