Luc Popelier, CFO van KBC Groep is Trends CFO of the Year 2017

10 mei 2017

Op dinsdag 9 mei stelden Trends en Trends-Tendances de zesde editie van Trends CFO of the Year voor. Met deze award willen de magazines de prestaties van een financieel directeur bij een top 500-onderneming lauweren.

De avond werd ingeleid door de boeiende keynote speech van William De Vijlder, Group Chief Economist van BNP Paribas. Erna volgde het debat over fusies en overnames met Karim Hajjar van Solvay, Koen Van Gerven van bpost en Alain Wirtz van Zetes. Het officieel gedeelte werd tenslotte afgesloten met de proclamatie van Luc Popelier, CFO van KBC Groep als de nieuwe Trends CFO of the Year, in bijzijn van de 500 aanwezigen en delegaties van de partners BDO, BNP Paribas, Axiom Software, Roularta Business Information en FEIB. Hij haalde het van de andere genomineerden: Paul Depuydt van Ravago, Didier De Sorgher van Spadel, Sandrine Dufour van Proximus en Marc Hofman van Colruyt Group en volgt zo Detlef Thielgen op van UCB, de laureaat van 2016.

Luc Popelier werd verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit leden van de redacties Trends/Trends-Tendances en financiële experts voor zijn rol als cruciale figuur in de ommekeer bij KBC.

“We hebben nooit de zwakke punten of de moeilijkheid van bepaalde dossiers verborgen gehouden”

De 52-jarige Antwerpenaar leidde de financiële opkuis van het verleden en herwon, via transparante financiële communicatie, het vertrouwen van klanten en investeerders.

De bank-verzekeraar slaagde erin haar kapitaalbasis met 5 miljard euro te versterken. Eind 2015, vijf jaar voor de afgesproken deadline, kon ze de Vlaamse en federale overheidssteun die ze gekregen had na de financiële crisis van 2008, integraal terugbetalen.

Het volledig verslag van deze exclusieve avond en het interview met Luc Popelier verschijnt op donderdag 11 mei in Trends en Trends-Tendances.

Contact Jos Grobben
Directeur magazines