David Favest, MIVB en Guy Elewaut, Colruyt Group Marketers of the Year 2017 !

11 oktober 2017

Op woensdag 11 oktober stelden BAM, Trends en Trends-Tendances de 23ste editie van Marketer of the Year voor. Met deze award willen de marketingorganisatie en de magazines een marketer lauweren voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.

De avond werd ingezet met de keynote speech van Peter Willems, Head of Marketing activities, UEFA en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten in bijzijn van 200 aanwezigen. De laureaten 2017:

Guy Elewaut, Marketing Director Colruyt Group en Nederlandstalige Marketer of the Year

David Favest, Marketing Director MIVB en Franstalige Marketer of the Year

De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit leden van BAM, leden van de redacties Trends/Trends-Tendances en Master Marketers, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.
 

Guy Elewaut (54), marketingdirecteur Colruyt Laagste Prijzen heeft, startte zijn carrière als journalist bij De Tijd.

 Na negen jaar stapte hij over naar de communicatiedienst van Delhaize. Bij Delhaize groeide hij door naar strategie en zes jaar geleden naar marketing. Hij vertrok in 2013 naar Colruyt en is daar sinds oktober 2015 marketingdirecteur van de winkelformule Colruyt Laagste Prijzen. Elewaut, die in zijn vrije tijd zeilt en geïnteresseerd is in fotografie, kan zijn ervaring in communicatie inzetten in zijn nieuwe functie. “Marketing is communicatie, dat is luisteren naar de consument.” Ook de strategische kant van marketing trekt hem aan.

De jury van de Marketeer van het Jaar werd getroffen door de opvallende campagne die Colruyt sinds september 2016 voert over het lageprijzenbeleid en het digitale traject voor de klant met de shopping buddy MyColruyt. Er kwamen acties in samenwerking met nationale merken die tot verschuivingen in de markt geleid hebben en acties met de huismerken.

 

David Favest (43), sinds twee jaar de marketingdirecteur van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB, liet zich inspireren door Stromae. Volgens Favest incarneert de Brusselse zanger alles waar Brussel voor staat: kleurrijk, multicultureel, hedendaags en open voor nieuwe dingen. Favest, die eerder in de autosector werkte voor Chrysler, Fiat en Kia, werkte voor het bedrijf achter de Brusselse metro’s, trams en bussen een nieuwe marketingstrategie uit met vier pijlers: de liefde voor Brussel, de klant centraal stellen, reclame met impact en het internet voorrang geven voor de communicatie. Het zorgde ervoor dat de MIVB zijn grijze imago kwijtspeelde.

 

Contact Jos Grobben
Directeur magazines
Xavier Bouckaert
CEO
Tel +32 2 702 46 75 +32 51 26 63 23
E-mail

Jos.grobben@roularta.be

xavier.bouckaert@roularta.be