AZ Maria Middelares & Smappee, winnaars van Trends Business Tour Oost- en West-Vlaanderen 2016!

24 november 2016

Op donderdag 24 november stelden Trends, BDO en ING de Trends Business Tour Oost- en West-Vlaanderen voor. Een award die Belgische bedrijven lauweren die in hun regio uitblinken in innovatie of duurzaamheid.

De avond vond plaats bij Renson, laureaat van vorig jaar, te Waregem, werd goed ingezet met de keynote speech van Xavier Vanneste, Managing Director van Brouwerij De Halve Maan en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten van Trends Business Tour 2016 voor de provincies Oost-en West-Vlaanderen.

Uit de 203 bedrijven die zich kandidaat stelden, selecteerde Trends, samen met een eminente jury bestaande uit het revisoren- en advieskantoor BDO, de bank ING, de financiële databank Roularta Business Information en de redactie van Trends, vijf bedrijven per provincie. Met als belangrijkste criteria: innovatie, duurzaamheid, en dat doorgaans gekoppeld aan een gezonde en winstgevende groei. Welke bedrijven werken aan vernieuwing en kunnen hun spraakmakende innovaties vol toegevoegde waarde ook wereldwijd in de markt plaatsen? En hoe duurzaam en winstgevend zijn die innovaties?

AZ Maria Middelares – Winnaar Trends Business Tour Oost Vlaanderen 2016
Terwijl veel ziekenhuizen in ademnood verkeren, plukt het Gentse AZ Maria Middelares de vruchten van een nieuwbouw. Daarmee mikt het op meer kwaliteit en beleving voor zijn patiënten. “We profileren ons als een hoogtechnologisch interventiecentrum met de nadruk op kwaliteit en beleving.” Beweert Christophe Mouton, CEO van AZ Maria Middelares.

AZ Maria Middelares won de prijs van Trends Business Tour 2016 voor Oost-Vlaanderen van de andere genomineerden Alpro, Aqtor!, Bekina Compounds en Rendapart. De uitgebreide presentaties van alle genomineerde bedrijven voor Trends Business Tour Oost-Vlaanderen 2016 vindt u terug in Trends van 3 november 2016.

Smappee – Winnaar Trends Business Tour West-Vlaanderen 2016
Wie met Smappee zijn elektriciteitsverbruik in kaart brengt, kan de energiefactuur tot een derde drukken. Stefan Grosjean richtte Smappee eind 2012 op. Gebruikers van Smappee moeten een sensor bevestigen aan de draden die naar de meterkast lopen. Vervolgens krijgen ze via de Smappee-app een realtimeoverzicht van het elektriciteitsverbruik in de woning.

De gepatenteerde technologie van Smappee is uniek. Met slechts één meetinstrument kan de bewoner achterhalen wat het exacte verbruik is van elk apparaat in huis. Smappee won de prijs van Trends Business Tour 2016 voor West-Vlaanderen van de andere genomineerden Ardo, Latexco Solutions, Mutec en Paneltim. De uitgebreide presentaties van alle genomineerde bedrijven voor Trends Business Tour West-Vlaanderen 2016 vindt u terug in Trends van 27 oktober 2016.

Contact Xavier Bouckaert
Jos Grobben