AG Insurance, Belfius, Clear Channel, Infrabel en Raamwinkel zijn de winnaars van Trends Digital Pioneers 2017

23 november 2017

Op woensdag 22 november stelden Trends en Google de eerste editie van de Nacht van de Trends Digital Pioneers voor in de Event Lounge in Brussel. Een award uitreiking die Belgische bedrijven en organisaties lauwert die een belangrijke digitale transformatie hebben gerealiseerd. De Trends Digital Pioneers werden door de jury genomineerd in 5 categorieën: Sales, Marketing & Communication, Business Support & Logistics, Customer Happiness & New Business Models.

AG Insurance, Trends Digital Pioneer New Business Models

AG Insurance viel in de prijzen met de realisatie van hun product Yongo. Yongo is een innovatief spaar- en beleggingsplatform voor ouders, om zowel op lange termijn als op korte termijn te investeren in de toekomst van hun kinderen. Vrienden en familie kunnen altijd en overal een centje bijdragen. En dat op een leuke, veilige en interactieve manier!

Belfius, Trends Digital Pioneer Customer Happiness

Belfius werd door de jury verkozen tot Trends Digital Pioneer in de categorie ‘Customer Happiness’ voor zijn mobiel bankieren en zijn digitale transformatie binnen retail en commercial banking. De Belfius-apps voor  smartphone en tablet hebben een tevredenheidsscore van 99/100: het bewijs dat Belfius-klanten de innovatie en gebruiksvriendelijkheid waarderen.

Clear Channel, Trends Digital Pioneer Marketing & Communication

Clear Channel overtuigde de jury met de Genius-OOHptimizer, de out-of-home planning tool die big data en geavanceerde algoritmes combineert om optimaal te beantwoorden aan de noden van de adverteerder en de relevantie voor de consument.

Infrabel, Trends Digital Pioneer Business Support & Logistics

‘The smart Railway’ is een grootschalig digitaliseringsproject door Infrabel gelanceerd voor het geheel van de spoorweginfrastructuur. Overal op het net werden sensoren geplaatst. Zo werden bijvoorbeeld wissels, sporen en bovenleidingen uitgerust. De meettreinen verzamelen hiermee duizenden gegevens. Dankzij een centraal systeem worden alle gegevens beheerd om een precies beeld van het netwerk te geven.

Raamwinkel, Trends Digital Pioneer Sales

Het idee achter Raamwinkel is eenvoudig, maar efficiënt: je koopt online je ramen en deuren in de webshop. Je kiest daar welke begeleiding je wil: nameting, opleiding, hulp bij plaatsing,… en Raamwinkel helpt je om de juiste ramen en deuren te bestellen en te plaatsen.

U leest meer over de Trends Digital Pioneers in Trends van 30 november.

Contact Daan Killemaes
Hoofdredacteur Trends